Més de quatre-centes persones en la Gala de l’Esport de la Universitat de València

Entrenadors dels equips esportius de la Universitat de València.

REDACCIÓ. Les esportistes Mónica Merenciano i Carola González-King; l’entrenador Jesús Sanchis; i el periodista Luis Urrutia van ser homenatjats en la Gala de l’Esport organitzada per la Universitat de València el dimarts dia 20. En la cerimònia, a la qual van assistir més de quatre-centes persones i que va tindre lloc a la Sala d’Actes de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, també es van presentar els equips de la pròxima temporada.

Les quatre persones distingides ho han sigut pel seu historial esportiu i el seu compromís amb la institució acadèmica. Així, Mónica Merenciano, judoka valenciana tres vegades olímpica (medalla de bronze a Londres 2012), tres vegades campiona del món i campiona d’Europa, compagina els seus estudis amb l’esport d’alta competició des de molt primerenca edat i aquest reconeixement ha servit per animar-la a continuar en aquesta línia.

El rector de la Universitat, Esteban Morcillo, durant la seua intervenció en la Gala de l’Esport.

Per la seua banda, Carola González-King és estudianta i, des de la temporada 2006, jugadora de tenis de la selecció de la Universitat. Ha aconseguit quinze medalles d’or, una plata i un bronze en els campionats autonòmics (CAEU), sis ors, dues plates i tres bronzes en els nacionals (CEU). A més, González-King ha participat en cinc campionats internacionals en els quals ha aconseguit una medalla de bronze.

També es va retre homenatge a Jesús Sanchis, seleccionador de l’equip universitari des de la temporada 2008 i entrenador i tècnic de les escoles esportives de la Universitat de València. Una vocació que ha compaginat junt amb la seua tasca com a entrenador en el Terra i Mar, on ho ha estat durant més de trenta anys.

El quart reconeixement va ser per a Luis Urrutia, director i presentador de l’espai dedicat a l’esport universitari en La Taula, un programa esportiu que s’emet en 11TV, com a distinció pel seu suport en el foment i la difusió de l’esport universitari.

Públic assistent a la Gala de l’Esport.

La gala va començar amb un reconeixement als esportistes de més de trenta disciplines que han participat en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari i en els Campionats d’Espanya Universitaris. També es va homenatjar els esportistes que han aconseguit excel·lents resultats a nivell internacional, com és el cas de les seleccions de frontenis, judo, pilota valenciana, rugbi masculí, taekwondo i voleibol masculí.

La gala es va tancar amb les paraules del rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, qui va destacar l’esport com un dels pilars de la Universitat i va agrair a tots els esportistes el seu esforç i compromís amb la institució, tot animant-los a continuar en la línia d’actuació que porten i a superar-se dia a dia.

L’acte també va comptar amb la presència del vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño; el director del Servei d’Educació Física i Esports, José Campos; i la regidora d’Esports de l’Ajuntament de València, María Teresa Girau.