L’Assemblea General d’Estudiants retorna amb més força

AGE-2016-a

En les imatges, alguns moments de l’assemblea.

JORGE CHENOVART. Fotos: Miguel Lorenzo. En plena recta final del curs acadèmic i després de diversos mesos d’inactivitat en termes de reunió, l’Assemblea General d’Estudiants de la Universitat, màxim òrgan de representació de l’estudiantat de la institució, es va reunir el passat 3 de maig al Saló d’Actes de la Biblioteca Gregori Maians del Campus dels Tarongers, on es van tractar diversos punts amb l’objectiu de millorar la qualitat estudiantil i continuar donant visibilitat a la presència de l’estudiantat a través de les associacions que operen a les facultats. “El més important va ser dur-la a terme, ja que l’AGE ha tingut un problema molt gran en les últimes reunions, perquè no hi havia un mínim d’assistents per a poder votar”, explica l’actual coordinador, Miquel Melis. Aquest mínim d’assistents, punt d’inflexió per al desenvolupament de la reunió, es va aconseguir durant quasi tota la sessió, ja que va haver-hi algunes eixides al final. “La taula pot ser molt funcional o inútil, depenent de la gent que vinga, i per això és necessari el quòrum”, afirma el coordinador.

AGE-2016-c

La nova taula de coordinació va estar formada, a més de pel mateix Melis, amb Javier Sansalvador, secretari; Alejandro Llinares, vicecoordinador; Paula Sala, tresorera; i les vocals Lola Ruiz, Beatriz Atienza i María García. Les dues últimes, estudiantes de Medicina i Dret, respectivament, van mostrar el seu interés per formar part de la taula i mantenen una activitat estudiantil en el camp de la representació institucional. “Em vaig presentar com a vocal perquè crec que l’assemblea estava una mica inactiva a causa de l’època d’exàmens, però crec que si li donem una espenta podrem reactivar-la molt. Estic acostumada als consells de la Facultat de Medicina i som bastant actius”, explica Atienza. Una de les qüestions en què va prendre la paraula l’estudianta va ser sobre l’impuls per a la creació d’una comissió de treball que promoga la inclusió dins dels graus de la perspectiva de gènere de manera transversal, a la qual s’unirà la Unitat d’Igualtat. El tracte dels plans d’estudi de les diferents carreres de la institució acadèmica des de la perspectiva de gènere promou la lluita contra la discriminació en termes d’orientació sexual i especialment en la presa d’accions igualitàries en qüestions de gènere.

La nova vocal María García, al seu torn, afirma que li sembla correcta la direcció presa, encara que apunta que no totes les carreres són igualment aplicables, com ara la seua, Dret. Amb tot i això, explica que és necessari i que entén el gir cap a polítiques inclusives d’índole universitària. Així mateix, també remarca la necessitat d’una implicació major per part de l’estudiantat, una qüestió on l’AdR té molt a veure. “Jo pertany a l’Associació Valenciana d’Estudiants de Dret (AVED), i a poc a poc he entrat en l’AdR de la meua facultat fins arribar a l’AGE. Crec que, tot i ser un dels màxims òrgans de representació d’estudiants, està molt parat”, explica l’estudianta i advoca per la necessitat de fer acte de presència per a votar, ja que si no es fa “no serveix per a res”.

AGE-2016-b

A banda de l’acció igualitària en qüestions de gènere, Melis ha destacat la necessitat de reunir-se i votar els diferents assumptes que restaven pendents d’assemblees anteriors. Una de les polítiques que s’estan duent a terme és la conformació d’un sistema de comunicació competent per arribar a l’estudiantat d’una manera més propera i eficaç. “Estem intentant tindre més visualització, dur a terme una web més adequada, gestionar les xarxes socials per a obtindre feedback. Això serà molt important en el futur”, conclou.

A més de l’elecció de vocals, de qüestions de transversalitat acadèmica emmarcades en el gènere i les accions comunicatives, es va aprovar l’acta de la sessió del ple anterior i es va fer un informe de la Taula de Coordinació de l’Assemblea General d’Estudiants. Els temes van ser aprovats per unanimitat i seran exposats en el pròxim Consell de Govern de la institució.