Empresa busca estudiantat amb preparació

Gema Máñez i Denis León.

MARIA IRANZO. Quan passeges pel Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d’Economia és fàcil distingir dos perfils d’estudiants. Uns estan més nerviosos; són la majoria. Prenen sempre aire abans d’anar a parlar amb les consultories, bancs i institucions i, al final, per les ganes d’entrar al mercat laboral, es veuen obligats a donar la cara i presentar-s’hi. Estan en els últims cursos d’Economia, FIC, Dret, AdE, la doble llicenciatura o els màsters.

“Acabem ja el Màster d’Actuarials i estem especialment interessades en finances i assegurances. Les empreses d’aquest ram ens expliquen els processos de selecció i els períodes en què trauen les ofertes per a becaris”, expliquen Gema Máñez i Denis León. Entre rialles i nervis, em mostren tots els currículums que porten damunt.

Bernat Pérez i Antonio Gimeno cursen quart del doble grau de Dret i AdE. L’any passat van visitar el Fòrum d’Ocupació de la Facultat de Dret i enguany s’han acostat al d’Economia per a veure si hi ha alguna empresa nova. “És necessari que ens informem. Hi ha prou diferència entre no saber res del mercat laboral i que t’expliquen ja com funcionen aquestes empreses”, asseguren.

Bernat Pérez i Antonio Gimeno.

Roberto Mateo i Javier Agulló

Roberto Mateo i Javier Agulló.

Amb ells han vingut dos companys de classe, Roberto Mateo i Javier Agulló, qui s’anima a dir: “Encara hem de fer el màster, però és una primera presa de contacte. Pots parlar directament amb tècnics de selecció d’auditories com Deloitte i KPMG”.

Orientació

Ana, Noelia i Andrea s’han parat enfront de l’expositor del BBVA. Se’l miren. “Estem en quart d’AdE i estic perduda, no sé encara per on tirar. Per això és important que hui puguem conéixer directament de què van les empreses. Per exemple, hem vist l’Associació Professional d’Asseguradors Fiscals i no sabíem si era pública o privada”, assenyala Andrea.

andrea

Andrea Escrivà, Ana Briz  i Noelia Sanandrés.

A prop d’elles, Laura Pérez, responsable de pràctiques de Caixa Popular, atén un estudiant de quart d’Economia. Com la majoria d’empreses allí presents, el convida a inscriure’s en la borsa de treball que tenen en la web per tal de tindre’l en consideració quan inicien processos de selecció. “Oferim pràctiques curriculars i extracurriculars per cada quadrimestre i després també els mesos d’estiu. A més, enguany, per a estudiants que ja han acabat la formació acadèmica, hem oferit tres beques de sis mesos, en horari de matins i amb una remuneració de sis-cents euros. I les tres han sigut precisament per a tres alumnes d’aquesta facultat”, subratlla.

Un altre expositor que desperta interés entre els estudiants és PWC, empresa d’auditoria, consultoria i assessorament legal i financer. A l’altra banda està una de les tècniques de selecció, Paula Monteoliva. “Estem interessats sobretot en perfils júniors, això és, recentment llicenciats. Cada any a escala nacional ingressen a l’empresa cinc-cents candidats d’aquest tipus, i almenys la meitat vénen de carreres de socials, com Economia, Dret, AdE i les dobles llicenciatures. Són els més demandats”, assegura.

L’altre grup d’estudiants que passegen pel rebedor de la facultat caminen en grans grups, tenen rostre pueril, però no són novells. Són majoritàriament alumnes de segon curs. “És evident que açò està enfocat als currículums, però està bé passejar-nos per anar mirant les empreses que col·laboren amb la Universitat. Mira, estan el Col·legi d’Economistes, el BBVA i el Banc Sabadell. I m’agrada perquè el que voldria fer és dedicar-me a les finances”, revela Isabel Torrente, l’única que s’atreveix a parlar dels cinc companys de segon d’Economia que han vingut a “mirar”.