Infermeria arriba a Ontinyent, amb noves instal·lacions i en valencià

aulari-nou-campus-ontinyent-façana-02

ANNA BOLUDA. Infermeria es podrà estudiar també al Campus d’Ontinyent a partir del curs que ve. D’aquesta manera s’amplia l’oferta de grups d’aquest grau, “que sempre té una grandíssima demanda entre la població i encara més en els últims anys. D’altra banda, la Universitat de València té interés en apropar la docència a algunes zones més allunyades del cap i casal. D’ací va nàixer l’aposta per crear una seu a Ontinyent, ara l’ampliem amb l’oferta d’Infermeria per a donar resposta a una reivindicació manifesta de la fundació universitària de la Vall d’Albaida”, explica Julio Fernández, degà de la Facultat d’Infermeria de la Universitat de València.

65 places per curs i docència en valencià

El nou grup d’infermeria al Campus d’Ontinyent oferirà un total de 65 places per curs, la mateixa xifra que la resta de grups d’aquest grau a la Universitat de València. “De fet, aquest grup es considerarà un més dels de la facultat, se suma als quatre que ja tenim a València, amb el mateix pla d’estudis, els mateixos continguts i les mateixes condicions. Ens preocupa moltíssim que la qualitat de la docència siga tan bona ací com allà, i ens esforçarem perquè siga així. I tenim clar que el grup s’omplirà, perquè en el Grau d’Infermeria hi ha molta demanda i segur que hi haurà més sol·licituds que places ofertades”, afirma el degà. José Cantó, director del Campus d’Ontinyent, diu al seu torn: “Des que es va anunciar la intenció d’implantar ací aquest grau que hem rebut consultes d’un bon nombre de persones interessades”. I afegeix: “Tot indica que les places es cobriran sense cap problema amb la demanda de la ciutat i de les comarques properes”.

La docència del grup del Campus d’Ontinyent serà en valencià, “tot i que dependrà del perfil del professorat que obtinga aquestes places”. Actualment, dels quatre grups a València, dos són en valencià i dos en castellà. El Grau d’Infermeria també es pot estudiar a l’Escola de l’Hospital La Fe i a l’Escola Sagrat Cor de Castelló, totes dues adscrites a la Universitat de València.

Professorat a Ontinyent

Part del professorat que impartirà el Grau d’Infermeria a Ontinyent serà el mateix que ja ho fa a València. “Alguns aniran d’un campus a l’altre, però necessitarem contractar professorat nou perquè amb la implantació d’aquest cinqué grup creix la càrrega docent que tenim. En contractarem des del Departament d’Infermeria, i també des de la resta de departaments que participen en la titulació, com ara Anatomia, Fisiologia o Treball Social. Les places indicaran clarament que són per a fer docència a Ontinyent”, apunta Julio Fernández.

interior-aulari-nou-campus-Ontinyent-03

Noves instal·lacions

L’estudiantat del Grau d’Infermeria s’ubicarà a l’Aulari Nou del Campus d’Ontinyent, on a més de les aules assignades estan a punt de començar les obres al soterrani per habilitar els laboratoris i les aules de pràctiques que compartiran els estudis d’Infermeria i de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. “L’aulari és interfacultatiu i el posem a l’abast de les necessitats de cada titulació. Estem creant un laboratori d’anatomia per a aquests dos graus, i també una zona de vestidors amb dutxes per a l’alumnat”, explica José Cantó. “El projecte m’il·lusiona molt, el pla que s’ha fet és molt adequat per a les necessitats de les pràctiques d’infermeria, que són simulacions d’entorns assistencials”, afirma Julio Fernández.

Pràctiques assistencials a les comarques del voltant

Tot i que les pràctiques assistencials no començaran fins l’any següent –s’inicien en el segon quadrimestre del segon curs–, ja s’han fet els contactes pertinents. “Tenim ja un conveni signat amb l’Hospital de Xàtiva, amb un bon grapat dels centres de salut del departament de salut Xàtiva-Ontinyent i també amb l’Hospital d’Ontinyent. I tenim garantida la contractació, quan pertoque, del personal d’aquests centres com a professorat assistencial per al nostre alumnat en pràctiques”, detalla el degà Julio Fernández.

interior-aulari-nou-campus-Ontinyent-Infermeria-02

Últim tràmit administratiu

Per a la posada en marxa del Grau d’Infermeria a Ontinyent encara queda un últim pas administratiu. “Ens falta l’últim tràmit, que és probablement el més important: la resposta final de l’Agència Nacional d’Avaluació de Qualitat i Acreditació (ANECA) amb el vistiplau definitiu per a la implantació del grau. Però per la informació que tenim de la mateixa ANECA, tot és correcte i simplement ens queda esperar la confirmació, probablement aquest mateix mes”, afirma el degà, que es mostra “altament il·lusionat i satisfet” pel fet de poder posar en marxa aquest grup.

El Campus d’Ontinyent arribarà als mil alumnes

El Grau d’Infermeria se suma als altres estudis que ja s’imparteixen al Campus d’Ontinyent: Grau en Administració i Direcció d’Empreses, Grau en Mestre en Educació Infantil i Grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. A més, compta amb diversos cursos d’UniSocietat, el programa de formació continuada al llarg de la vida per a persones majors de trenta anys. “En total, l’any que ve estarem al voltant dels mil estudiants”, afirma el director del campus. “És un volum ja considerable i totalment sostenible amb les instal·lacions i recursos de què disposa ací la Universitat de València”.