InfoUniversitat, la veu dels nous temps

Edifici del Rectorat de la Universitat de València. Foto: Miguel Lorenzo

Remei Castelló. InfoUniversitat irromp en la xarxa des de hui dijous 27 de setembre. Aquest mitjà digital ve carregat de grans possibilitats i amb el propòsit d’assumir nous reptes. El nou periòdic de la Universitat naix amb la intenció de mantindre el millor del Nou Dise i amb la il·lusió de sumar, d’adaptar-se als nous temps, d’obrir una finestra a la participació i a la dinamització que hui ofereixen els mitjans digitals. Busca agrupar en un mateix producte les possibilitats de la xarxa, de la web 2.0 i, per què no, mirar ja a la 3.0, i sobretot vol ser un multimèdia que mostre allò que l’estudiantat, professorat i personal d’administració i serveis d’aquesta casa és capaç de fer des de tots els camps i en totes les àrees. Vol ser també un espai d’experimentació però, sobretot, d’informació on els tres campus de la Universitat estiguen representats i cohesionats, on Ontinyent, Gandia o altres municipis valencians vegen reflectida la seua activitat universitària. Un espai on les idees, les iniciatives, la col·laboració són benvingudes, i un espai on es veja tot el treball realitzat des de les diverses àrees de la Universitat de València. Aquesta és una aposta de futur i una aposta de treball.

Ha passat el moment del Nou Dise que, després de quinze anys d’editar-se en paper, va dir el seu adéu el passat mes de maig. Ara, des del Gabinet de Premsa s’edita aquest nou projecte. InfoUniversitat inclourà notícies, reportatges, entrevistes, articles d’opinió… i donarà visibilitat a les xarxes socials institucionals, així com a les produccions de la televisió i la ràdio de la Universitat.

La irrupció de les noves tecnologies de la informació en l’activitat periodística i sobretot el canvi dels usos dels lectors més joves han aconsellat el canvi d’un producte en paper per una aposta electrònica més dinàmica, que pot integrar elements audiovisuals, galeries d’imatges, xarxes socials, hipertextos… Un munt de serveis impossibles d’oferir en paper. El canvi representa també un estalvi econòmic en temps d’ajustos a causa de la crisi.

La proposta inicial anirà completant-se i millorant-se en les properes setmanes, amb més seccions i col·laboradors. També estarà fàcilment accessible tota l’hemeroteca de Nou Dise, que es podrà llegir en format pdf i en format page flip.

InfoUniversitat s’actualitzarà completament cada dijous, però la versatilitat de l’àmbit electrònic permetrà introduir-hi modificacions de manera permanent, quan l’actualitat així ho reclame.