L’Itinerari Saludable La Nau Gran-Divina Pastora recorre aquest diumenge el trajecte entre Jardí Botànic i el Rectorat

Els participants en el III Itinerari Saludable La Nau Gran-Divina Pastora recorreran diumenge que ve, dia 30 de setembre, el trajecte entre el Jardí Botànic i el Rectorat de la Universitat de València. Seran poc més de cinc quilòmetres, a partir de les deu hores. Mes de sis-centes persones s’hi han apuntat ja, però la inscripció continua oberta a la secretaria del Servei d’Extensió Universitària

La presentació del recorregut va estar a càrrec de la vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, Isabel Vázquez; del gerent de la Fundació Divina Pastora, Luis de Bago; de la gerent de la Casa de la Caritat, Guadalupe Ferrer; i de l’esportista Maurice Eckhard. El programa està impulsat per La Nau Gran (els estudis per a majors de 55 anys que ofereix la Universitat de València), però els inscrits fins ara són persones de totes les edats. Perquè, encara que l’Itinerari Saludable promou la presència activa de les persones majors en la nostra societat, enguany es promociona la presència intergeneracional amb una tarifa especial per a famílies (a partir de tres persones, tres euros per persona; mentre que la inscripció individual és de cinc euros). Els diners recaptats es lliuraran a la Casa de la Caritat de València.

La vicerectora Isabel Vázquez va destacar que la iniciativa és al mateix temps “saludable, sostenible i solidària”. Maurice Eckhard, medallista en ciclisme en els recents Jocs Paralímpics de Londres, va agrair a la Universitat el seu suport des que era estudiant de la casa. Per la seua banda, Luis de Bago va llançar un missatge optimista sobre el paper dels majors en la lluita per a eixir de la crisi. I Guadalupe Ferrer va detallar el treball de la Casa de la Caritat, amb una mitjana diària de cinc-centes persones per a menjar, setanta-cinc places d’alberg, dues guarderies infantils i un servei de dutxes i d’higiene.

Cristina Civera, directora del Servei d’Extensió, va recordar la commemoració del Dia Internacional de les Persones Majors (1 d’octubre) i que el 2012 és l’Any europeu de l’Envelliment actiu.