Tony Palmer revela les ‘entreteles’ del seu documental sobre Leonard Cohen

El director ha presentat el seu documental Bird On a Wire, inèdit a Espanya, a la Universitat de València. El film narra la gira que el músic canadenc Leonard Cohen va realitzar el 1972 per Europa en la qual va interpretar algunes de les seues cançons més conegudes, com ara Suzanne, Sisters of Mercy, So Long, Marianne, Bird on the Wire o Chelsea Hotel.

La televisió de la Universitat ha estat en l’acte de presentació i en el col·loqui posterior a la projecció del film, on Tony Palmer ha explicat les circumstàncies especials que van envoltar el documental i la reacció de Leonard Cohen quan va veure el producte acabat amb una versió diferent. El 2010 es va trobar el material que Palmer pensava perdut i que ha permés realitzar aquesta nova producció.

Tony Palmer durant la presentació del film.

Tony Palmer s’ha desplaçat als estudis de Ràdio Universitat per a participar en una entrevista que es pot escoltar ací i en la qual revela alguns dels secrets de la producció, així com la seua relació amb Leonard Cohen. L’entrevista es pot escoltar ací.

Tony Palmer és un dels cineastes més importants en l’actualitat. Amb una filmografia composta per més de cent pel·lícules, el seu interés principal ha estat el de reflectir la música en el cinema, i s’ha dedicat tant al rock com a la música clàssica. La seua trajectòria va començar en els anys seixanta i va treballar amb músics com ara The Beatles, Jimi Hendrix, Eric Clapton o Frank Zappa, a més de personalitats del món de la música simfònica i l’òpera com Maria Callas, Benjamin Britten i Igor Stravinsky.