Juan Carlos Ferrero i David Ferrer afirmen que el tennis valencià està vivint una època daurada

Els tennistes valencians Juan Carlos Ferrero i David Ferrer van participar la setmana passada en una trobada amb l’afició que va tindre lloc al Centre Cultural La Nau dins del cicle de debats Claustre Obert.

REDACCIÓ. Els jugadors van parlar sobre la seua carrera, els seus objectius i la seua experiència com a esportistes d’elit. Juan Carlos Ferrero va ser el número u de la classificació mundial ATP el 2003 i l’encontre va ser també un homenatge, ja que el d’Ontinyent abandona la competició després del València Open 500, un torneig que ja està en marxa a València i que reuneix els dos tennistes valencians amb els més importants del moment. Al seu torn, David Ferrer és l’actual número cinc del circuit. L’acte va ser presentat i moderat pel professor de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València Ramón Llopis. La Universitat de València col·labora amb el València Open 500 i tant l’estudiantat com el professorat i el personal d’administració i serveis de la institució tenen descomptes i promocions a l’hora d’adquirir-ne les entrades.

València Open 500 de tennis
La Ciutat de les Arts i les Ciències és la seu de la quarta edició del torneig que ja ha començat i que acaba diumenge 28 d’octubre. Alguns dels millors tennistes del moment es donen cita a la ciutat. Cal destacar la presència de David Ferrer (5), Jo-Wilfried Tsonga (8), Janko Tipsarevic (9) i el també exnúmero u del món Leyton Hewitt. Dels 32 jugadors que conformen el quadre final del torneig, quatre són top 10 i set són top 13, la qual cosa converteix el València Open 500 en un esdeveniment esportiu de primera classe a nivell mundial.

Gràcies a l’acord assolit entre l’organització del torneig i la Universitat de València per quart any consecutiu, tots els estudiants, professors i personal d’administració i serveis de la institució acadèmica gaudiran d’un 10% de descompte en la compra d’entrades per a totes les jornades, un total de dotze en nou dies.

Com a novetat en l’acord entre el València Open 500 i la Universitat de València es troba l’organització del II Fòrum Internacional de l’Esport València 2012, que es realitza paral·lelament al torneig, el 24 i 25 d’octubre. Aquest fòrum es caracteritza per ser un espai de trobada, anàlisi i debat on es donen cita reconeguts professionals de l’àmbit empresarial, la comunicació i el màrqueting, tots els quals relacionats amb el món de l’esport a nivell internacional. L’assistència al fòrum és una oportunitat única per a compartir experiències, coneixements i inquietuds. Les taules redones tracten de fomentar la participació i el diàleg en cada sessió. El seu caràcter multidisciplinari dóna una visió de l’esport des de diversos angles però, sobretot, el fòrum insisteix en la importància de l’esport per a les empreses i la societat.