La Gala de l’Esport reuneix més de tres-cents esportistes universitaris

La cerimònia reconeix els medallistes i presenta els equips de la nova temporada.

REDACCIÓ. El Saló Sanchis Guarner de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació va acollir dijous passat 18 d’octubre la Gala de l’Esport de la Universitat de València, una cerimònia en la qual cada any es reconeix els medallistes universitaris. L’objectiu d’aquest acte era reconéixer els esportistes de les diverses competicions que, al llarg de la temporada passada, han aconseguit grans èxits en l’esport i, a més, presentar els equips de la pròxima temporada.

La cerimònia, a la qual van assistir més de tres-cents esportistes, va començar amb la presentació de les noves equipacions de les diverses disciplines esportives que lluiran els equips oficials de la Universitat i que poden veure’s i adquirir-se ja en La Tenda de la Universitat (www.uv.es/latenda). Durant l’acte es va fer un reconeixement als esportistes de més de trenta disciplines. Un dels moments més emotius va ser l’homenatge als esportistes que, individualment, han aconseguit resultats excel·lents a nivell internacional, com ara Miguel Ángel Sancho, campió del món en atletisme, el golfista José Bondia, membre de l’equip campió d’Europa, l’equip de futbol 7 femení (bronze en els I Jocs Europeus Universitaris), Pau Galindo, Carolina García i José Javier Hernández, membres de l’equip campió del món de frontennis.

Els esportistes olímpics Ana Carrascosa, participant en la disciplina de judo; Mónica Merenciano, que va aconseguir un bronze en 57kg; i Maurice Eckhard, bronze en la contra rellotge C2, van pujar a l’escenari per a rebre l’homenatge i reconeixement al seu treball en les Olimpíades de Londres. La cerimònia va comptar amb la presència i intervenció del rector de la Universitat, Esteban Morcillo; el vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño; i el director del Servei d’Educació Física i Esports, José Campos.

Antonio Ariño es va referir a la gesta aconseguida pel saltador austríac Felix Baumgartner –que recentment es va llançar en caiguda lliure des de 39.068 metres d’altura– per animar els esportistes universitaris a continuar en la línia d’actuació que porten i superar-se així dia a dia. Ariño va tancar l’acte afirmant que “tot el món té límits, però no tot el món els accepta”.