La mostra d’Art Públic apel·la a la consciència per a defendre l’Estat del Benestar

Despertar consciències per a defendre un Estat del Benestar que a poc a poc s’esvaeix. Aquesta és una característica comuna de la majoria de les obres seleccionades en la mostra Art Públic/Universitat Pública d’enguany. L’esdeveniment arriba a la seua quinzena edició, amb diverses propostes que abracen pràcticament totes les disciplines artístiques: fotografia, escultura, vídeo i art digital.

Una muntonera d’objectes en desús, com ara ordinadors, mobles i altres aparells electrònics… Una gran escultura de fusta en forma de torre de central nuclear… Una gran cinta de metall espentada per un arbre que s’obri pas entre l’asfalt i l’acció de l’home. Són, entre altres, algunes de les peces artístiques que formen part d’aquesta mostra, que es pot visitar fins aquest divendres al Campus dels Tarongers. A més, la mostra inclou videocreació i una obra digital, com una aposta de la Universitat per les noves tecnologies.

Art Públic/Universitat Pública és una mostra d’art públic per a joves creadors que es pot veure fins el 26 d’octubre al campus. En aquesta quinzena edició presenta les intervencions dels artistes seleccionats i incorpora una línia de suport a la creació virtual, tot interpretant internet com un espai públic en un context d’interacció. L’exposició, concebuda com una manifestació altament efímera, transforma l’espai públic en un lloc de relació entre les joves propostes artístiques, els universitaris i la societat que els engloba.

La iniciativa s’emmarca en les activitats del Festival de Benvinguda, que aquests dies celebra la seua setmana forta, amb cinema en valencià, teatre, exposicions i música.