L’economista Arcadi Oliveres anima els joves a lluitar per a defendre els seus drets i per una societat més justa

Arcadi Oliveres. Foto: Miguel Lorenzo

L’aparició de l’euro va ser producte dels interessos de determinats països, com ara Alemanya, i el camí que està prenent Europa, amb la divisió cada vegada més gran entre nord i sud, és una vergonya per a la democràcia. És l’opinió de l’economista Arcadi Oliveres, qui ha participat en una xarrada a la Nau de la Universitat de València en el marc de les jornades Cultura Protesta que tracten sobre la crisi.

REDACCIÓ. El professor d’Economia Aplicada a la Universitat Autònoma de Barcelona i president de Justícia i Pau ha assegurat que la moneda única es va crear en un mal moment, quan no hi havia encara les condicions perquè fóra viable i que ara s’estan patint les conseqüències d’aquesta decisió. A més, ha assenyalat que un segon rescat per a Espanya afectaria de manera molt greu els ciutadans i que la millor solució és l’eixida de l’euro.

Arcadi Oliveres. Foto: Miguel Lorenzo

De la mateixa manera, Arcadi Oliveres creu que és imprescindible una unió bancària i econòmica perquè Europa isca endavant, així com que hi ha una altra eixida possible a la crisi. Islàndia, segons ha indicat, podria ser un model a seguir. Al mateix temps, considera que la universitat ha de ser un focus de protesta i que els joves han de lluitar per un sistema més just.

Deixar caure els bancs, la redistribució dels impostos segons la riquesa, o perseguir la fugida de capitals són algunes de les solucions alternatives que planteja aquest economista. El projecte Cultura Protesta és una iniciativa de diversos artistes i membres de la cultura valenciana que es resisteixen a deixar-se dur per la negativitat de la situació actual.

L’espai A fons de Ràdio Universitat ha entrevistat Arcadi Oliveres, amb motiu de la realització de les jornades Cultura Protesta. Pots escoltar l’entrevista ací