Mónica Merenciano. “Hi ha moments en què has de triar entre fer un examen o entrenar”

Mónica Merenciano, estudianta de la Universitat de València i medalla de bronze en els Jocs Paralímpics de Londres 2012

ANGÉLICA MORALES. Mónica Merenciano té vint-i-huit anys i estudia Fisioteràpia a la Universitat de València, encara que ja s’ha llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Natural de Llíria, la judoca valenciana ha aconseguit la medalla de bronze en els Jocs Paralímpics de Londres 2012, repetint així els èxits obtinguts en Atenes 2004 i en Beijing 2008. En el seu palmarés compta també amb dos bronzes, una plata i un or en l’Europeu i ha guanyat la plata i el bronze en diversos Campionats del Món.

La medalla de Londres era la primera de la selecció de judo i també la primera d’una atleta valenciana a la capital britànica. Merenciano, que competia en la categoria de fins a 57 quilos, va derrotar en la lluita pel bronze la francesa Marion Coadou.

En aquesta entrevista, Mónica Merenciano, que té deficiència visual, ens parla dels seus nous reptes esportius i acadèmics, i li dóna sentit a tot l’esforç que suposa per a una persona amb discapacitat compatibilitzar l’esport d’alt rendiment amb els estudis universitaris.

L’entrevista es pot escoltar ací