Una tardor de mobilitzacions

Fes clic sobre les imatges per a obrir la galeria fotogràfica.

REDACCIÓ. Crisi, puja de les taxes, retallades en les beques, menor inversió en universitat… El context actual augura una tardor de mobilitzacions dels estudiants i d’altres sectors de la comunitat educativa. “Aquest no és el futur que volem”. La frase resumeix el malestar d’una generació, la de la majoria dels estudiants, que albira un món laboral precari. Les mobilitzacions continuaran, i una vaga general, el 14 de novembre, ja plana sobre el calendari.

Com a primera cita, dijous 18 d’octubre milers d’estudiants van eixir al carrer per a protestar contra els retalls en l’ensenyament superior i en defensa d’una universitat pública i de qualitat. La manifestació culminava una jornada de vaga als campus de tot Espanya.

Defensem la pública. Aquest era el lema de la pancarta que obria la manifestació, convocada per l’Assemblea Interuniversitària. Els participants portaven altres pancartes on es podien llegir lemes com els següents: A les aules no hi ha treva: defensem un ensenyament públic i de qualitat, o Ni escola d’elits, ni fàbrica de precaris. També hi havia referències al ministre d’Educació, amb pancartes com la que deia: Este futuro nos da wértigo.

Pau Belda, en nom de l’Assemblea Interuniversitària, va insistir en el caràcter pacífic de les mobilitzacions, i va apuntar: “Aquest no és el futur que volem”.

La vaga de l’ensenyament superior va reduir significativament l’assistència a les classes a la Universitat de València, especialment en les primeres hores del matí. La majoria de professors va acudir a fer classe, però en determinats aularis es van suspendre les activitats per l’entrada de piquets informatius. Alguns d’aquests piquets van buidar els extintors contra incendis, però en cap moment no es van registrar agressions o enfrontaments.

A primeres hores del matí, un grup d’estudiants havia tallat el trànsit a l’avinguda dels Tarongers, i es va viure algun moment de tensió. La matinada de dimecres a dijous de la setmana passada, unes desenes d’estudiants van pernoctar en tres centres de la Universitat, també sense incidències remarcables.

Foto: Miguel Lorenzo