Quatre alumnes de la Universitat, Primer Premi del Congrés Nacional d’Estudiants de Medicina

Quatre alumnes de la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València han aconseguit el Primer Premi de Deganat en el Congrés Nacional d’Estudiants de Medicina (CNEM) celebrat aquest mes d’octubre a la Universitat Miguel Hérnandez d’Elx. Els guardonats, Javier Navarrete i Alberto Comín –de segon curs–, i Joan Ferràs i Guillem Policarpo –de quart–, van presentar el treball Efecte de l’envelliment en la relaxació dependent d’endoteli en aortes de ratolins femella amb senescència accelerada. El projecte premiat ha estat tutoritzat per Gloria Segarra, professora associada i investigadora de la Unitat Cardiovascular del Departament de Fisiologia.

La investigació la van desenvolupar els alumnes durant els mesos d’estiu i l’inici del curs, amb l’ajuda i col·laboració de Gloria Segarra i la resta de l’equip del laboratori, per a qui els estudiants han tingut paraules d’agraïment en donar-los l’oportunitat “d’iniciar-se en un món com el de la investigació”. El premi va ser atorgat per l’equip deganal de la Facultat de Medicina de la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

El congrés i la huitena edició internacional del premi es van celebrar entre el 17 i el 19 d’octubre a Elx. Hi estava oberta la participació a tots els estudiants de Medicina del món, i s’oferia com una possibilitat de formació complementària per a l’alumnat amb la realització de conferències, taules redones i tallers d’habilitats relacionades amb el món de la medicina. La part més important era la presentació del treballs d’investigació a càrrec dels estudiants en la qual l’equip de la Universitat va resultar guanyador.