Santiago Auserón reivindica a la Nau el paper de la música negra en la cançó espanyola

REDACCIÓ. Les lletres i el pensament han sigut sempre la seua vocació, però en el camí es va creuar la música. I de quina manera. Després de quasi trenta anys de carrera, primer en Radio Futura, després en solitari com a Juan Perro, i també amb l’escriptura, Santiago Auserón encarna perfectament el model d’un home fet a ell mateix, inquiet, que sempre ha tractat de trobar respostes a les preguntes que des de menut li trencaven el cap, com ara l’enllaç entre cultures, entre les quals la nostra.

En un debat realitzat a l’espai Claustre Obert de la Nau Auserón ha parlat sobre els vestigis de la música negra en la cançó espanyola, una qüestió que, segons ell, fins ara no s’havia tractat suficientment. Una influència que s’estén fins i tot a l’època del Segle d’Or, i no només a la música, sinó també a les lletres i a la dansa. Un fet sorprenent, que segons l’exlíder de Radio Futura ens serveix perquè la cultura espanyola es lleve tots els complexos i es conega millor sense prejuís.

En el següent enllaç podeu escoltar el programa de Ràdio Universitat A fons cultural, que tracta aquesta setmana sobre Santiago Auserón.