El BEA guanya les eleccions d’estudiants per tercer any consecutiu

REDACCIÓ. El Bloc d’Estudiants Agermanats (BEA) ha tornat a guanyar les eleccions de representants de l’estudiantat al Claustre de la Universitat de València per tercer any consecutiu. En aquestes eleccions ha obtingut 23 escons, tres més que el 2011. Campus Jove se situa en segon lloc, amb 19 representants, quatre més que l’any passat; seguit d’A Contracorrent, amb 15 (set més). La Unió d’Estudiants Valencians –que agrupa per a aquestes eleccions Generación Universitaria i l’Asociación Valenciana de Estudiantes Universitarios– se situa com la quarta força, amb 7 representants. El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) es queda amb 2 escons, un menys que l’any passat. Aquests són els resultats provisionals que ha fet públics la Junta Electoral de la institució acadèmica. La pròxima setmana es coneixeran els resultats definitius.

El BEA, Campus Jove, Unió d’Estudiants Valencians i A Contracorrent han sigut les agrupacions que més candidatures havien presentat a les facultats. El BEA ha obtingut un total de 23 escons, dels quals cinc corresponen a l’agrupació BEA-Ítaca, sigles amb les quals es presenta a la Facultat d’Economia.

Altres grups amb representació són l’Associació Valenciana d’Estudiants de Farmàcia (AVEF), amb 2 escons, els mateixos que l’Associació Valenciana d’Estudiants de Psicologia i Logopedia (AVEPSI+CEL), i amb 1 escó tindran representació en el Claustre l’Associació Valenciana d’Estudiants d’Odontologia (AVEO), l’Associació de Dietistes i Nutricionistes Universitaris (ADINU-VAL), Estudiantes por la Libertad, el Front Estudiantil Unificat i el Grup Universitario Abierto Independiente (GUAI).

Tots els resultats es poden consultar en la web de la Junta Electoral fent clic ací.

La participació s’ha situat en el 15,30% (amb 7.550 vots emesos), la qual cosa representa una xifra inferior a la registrada l’any passat, quan va acudir a les urnes un 15,91% dels electors. El delegat del Rector per als Estudiants, Daniel González, ha valorat la normalitat de la jornada electoral, que ha transcorregut sense incidències, però ha lamentat el descens de la participació, que havia experimentat un augment des del 2010.

Díhuit eren els grups que han lluitat pels 75 escons que corresponen a l’estudiantat en les eleccions al Claustre celebrades aquest dijous 22 de novembre. Els estudiants amb dret a vot, 43.789, corresponen a alumnes de grau i llicenciatures, i 5.552 a postgraus.

El Claustre de la Universitat de València està format pel rector, que el presideix; la secretària general, que ho és del Claustre; el gerent; i 300 membres elegits. Dels representants electes, cent cinquanta-tres pertanyen al PDI amb el grau de doctor i amb vinculació permanent i trenta-huit membres són PDI no doctors o sense vinculació permanent. Setanta-cinc membres són elegits pels estudiants i les estudiantes i es renoven cada any. Trenta membres corresponen al personal d’administració i serveis. I el personal investigador en formació elegeix quatre representants.

Aquest dijous també es votaven candidats per a cobrir les places de les Assemblees de Representants (AdR) i les Juntes de Centre.

Galeria d’imatges de la jornada electoral d’ahir. Fotos: Miguel Lorenzo