El lema ‘Tots iguals, tots diferents’ centra les activitats per la integració a la Universitat

REDACCIÓ. La Universitat de València celebra del 3 al 5 de desembre la Setmana per la Integració amb el lema Tots iguals, tots diferents. El rector, Esteban Morcillo, ha recordat el compromís de la institució en la integració acadèmica i ocupacional de les persones amb diversitat funcional. Ho ha fet durant la inauguració de les jornades que ha tingut lloc aquest dilluns a la Facultat de Ciències Socials (Campus dels Tarongers), seu de les diverses activitats que s’han organitzat.

El matí de dimarts, 4 de desembre, estarà ocupat per tallers i circuits. A les 12 hores Ciències Socials acollirà el taller de comunicació alternativa Tablero Bliss, i a les 13 hores un circuit de sensibilització a càrrec de Rosa Quilis, tècnica de rehabilitació de l’ONCE. Per la vesprada (16 hores), hi haurà una taula redona formada per expertes i experts en l’àmbit de la integració de persones amb discapacitat que debatran sobre les necessitats educatives a la Universitat. La sessió es tancarà amb una actuació musical del grup Bona Gent Sound (18 hores).

La jornada de cloenda, dimecres 5 de desembre, inclou dues ponències. De la rehabilitació a la recuperació de les persones amb TMG és la primera (12 hores), a càrrec de Begoña Frades, cap de l’Àrea de Salut Mental de l’Hospital Pare Jofré i presidenta de l’Associació Valenciana de Rehabilitació i Inserció Social de Persones amb Malaltia Mental. A continuació (12:45 hores), Ana Sánchez, psicòloga clínica a la USM Font de Sant Lluís i presidenta de l’Associació Espanyola de Neuropsiquiatria del País Valencià, parlarà sobre la rehabilitació en el trastorn mental greu.

A les 13:30 hores, la Setmana de la Universitat per la Integració serà clausurada per la vicerectora d’Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre.

Paral·lelament a tots aquests actes, es poden visitar diverses exposicions d’obres realitzades per membres de les associacions FEAPS-CV i Auxilia.