Música, art, jocs i gastronomia, en el cinqué aniversari de l’Institut Confuci de la Universitat de València

REDACCIÓ. Una finestra oberta a la cultura xinesa, a través de la qual conéixer aquest país de tradicions mil·lenàries. L’Institut Confuci de la Universitat de València compleix aquesta tasca des de fa cinc anys. Precisament ara celebra el seu cinqué aniversari amb tot un seguit d’activitats: exposicions, teatre, concerts, recitals, degustacions culinàries, tallers infantils i elements purament xinesos, com ara les arts marcials o una demostració de cal·ligrafia. Les activitats se celebren del 27 al 29 de novembre a la seu de l’Institut a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.

En el programa d’actes destaca l’exposició de l’artista Maleonn que podrà visitar-se des del 27 de novembre fins el 4 de gener a la Galeria Mister Pink (c/Guillem de Castro 110). Maleonn (Xangai, 1972) ha exposat en els més importants museus del món, com ara el MOMA de Nova York, o el Victoria & Albert Museum de Londres, i ha participat en les biennals de Xangai o Venècia.

Dimecres 28 es representarà el tradicional ball de benvinguda del lleó a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. Hi ha moltes llegendes sobre l’origen d’aquest ball, entre les quals la de la victòria d’un poble sobre un lleó que va causar molts danys en la població. Una dansa que consisteix en una disfressa, a la qual donen vida uns ballarins.

Dins d’aquesta àmplia programació es presenta en el mateix espai un especial de la bola Bellámatic, un projecte de la revista experimental La Més Bella compost amb màquines expenedores d’art les boles de la qual han estat realitzades i adaptades en exclusiva per a l’Institut Confuci amb motiu del seu aniversari.

Les activitats continuaran dijous 29 de novembre amb la programació infantil, en la qual els xiquets podran gaudir d’una demostració de retallables xinesos i de l’espectacle El meu amic, el robot mil·lenari, impartit pel grup Dwomo, que tindrà lloc al saló d’actes de la mateixa facultat, a les 18:30 hores. Es tracta d’una opereta electrointeractiva infantil de temàtica cientificocòsmica, amb música tradicional i contemporània xinesa. L’obra ha estat desenvolupada i adaptada exclusivament per a l’Institut Confuci, pensant en i per al públic infantil, però per tal que puga ser gaudida també en família.

A les 19:30 hores començaran les classes i jocs de Mahjong i Xiàngqí, degustacions culinàries de Jiaozi, pastes, te xinés i l’exposició de fotografia estenopeica Món Xinés, de Lola Barcia i Marinela Forcadell. Una visió de la influència xinesa en diversos països occidentals a través de l’objectiu de la tradicional cambra fosca en un treball realitzat amb llandes. La mostra s’inaugurarà a les 20 hores a la seu de l’Institut Confuci.

En definitiva, un conjunt d’activitats per a aquests dies que acosten l’intercanvi cultural i mostren com la cultura xinesa compta amb plena capacitat per a créixer, transformar-se i renovar-se constantment, sobre la base de l’autoreflexió i el diàleg intercultural.

En el programa ‘A Fons Cultural’ de Ràdio Universitat () podeu conéixer algunes de les curiositats de les activitats programades. Feu clic ací