Experts internacionals reclamen als governs més compromís per a integrar la diversitat a les ciutats

Descriure el concepte de diversitat cultural en un moment en què molts dels fonaments de les societats actuals estan en crisi, sobretot l’anomenat Estat del Benestar, amb l’enfonsament dels principis ètics occidentals i la reculada dels drets humans, així com els fenòmens de migració i mundialització. Aquest ha sigut un dels principals objectius de Divercités, un col·loqui que durant tres dies, del 3 al 5 de desembre, ha debatut sobre la diversitat en l’entorn urbà. Experts internacionals, com ara el prestigiós sociòleg francés Michel Maffesoli, s’han donat cita a la Universitat de València per a revisar el concepte de “quotidianitat”, el qual des de fa mig segle s’ha vist afectat per grans canvis. L’exili i l’absència, la infantesa i l’educació, el mutisme i la paraula, el desig i la sexualitat, el nomadisme, la marginació i la violència, entre altres, han sigut alguns dels temes tractats. A més, s’ha analitzat com afecta aquesta situació de canvi les disciplines artístiques.

El programa ‘A fons’ de Ràdio Universitat ha parlat amb els protagonistes i ha dedicat un espai especial a aquest col·loqui. El podeu escoltar clicant ací.