María Gómez: “Em veig llevant la pintura de donya Cecilia i sent dolor”

REDACCIÓ. La seua imatge ha donat la volta al món. Ha ocupat portades dels diaris més prestigiosos, dels informatius de ràdio i de televisió. I ha posat en el mapa una xicoteta localitat de la província de Saragossa, Borja. Es tracta de la restauració de l’Ecce Homo feta per l’octogenària Cecilia Giménez. La popularitat de l’obra ha sigut tan gran que l’ajuntament d’aquesta localitat es planteja conservar la pintura. Un fet que contrasta amb el malestar de la família del pintor de la peça, Elías García, que demana que es recupere el seu aspecte original. Mentre es resol la disputa, els familiars han triat una professora de la Universitat de València perquè s’encarregue d’aquest treball. María Gómez assegura que li agradaria que Cecilia estiguera present quan es produïsca la restauració, que de segur que això l’alleujarà. La també responsable tècnica de la conservació del Patrimoni Moble de la Catedral de València afirma, tot i això, que fets com aquest han de servir per a conscienciar la població sobre el valor del patrimoni artístic.

El programa ‘A Fons’ de Ràdio Universitat ha entrevistat la professora de la Universitat. Podeu escoltar l’entrevista en el següent enllaç