Lola Bañón: “La gran majoria del poble palestí no és propietària del seu futur”

REDACCIÓ. Palestina acaba d’obtindre el títol d’Estat Observador, dins de l’ONU, però els ciutadans palestins continuen sense drets i sense llibertats a causa de l’assetjament israelià i l’ocupació de la majoria de les seues terres. Aquesta és només una de les conclusions exposades per la periodista Lola Bañón, experta en l’Orient Mitjà.

Lola Bañón.

Segons la comunicadora, la gran majoria del poble palestí no és propietària del seu futur. Des que el 19 de novembre del 1947 l’ONU va decidir la partició de Palestina en dos estats, l’àrab i el jueu, aquests dos pobles estan immersos en una guerra intermitent, sense solució a curt termini.

La Universitat de València va acollir una conferència per analitzar la situació dels presos palestins a Israel. Més del quaranta per cent de la població total de Palestina ha passat per una presó del país veí amb les corresponents vexacions i violacions dels drets humans que això comporta.

El programa ‘A fons’ de Ràdio Universitat ofereix algunes visions del conflicte, explicades per alguns dels seus protagonistes. Podeu escoltar el programa ací.