Les comissions falleres demanen més poder per a decidir sobre la festa

REDACCIÓ. Debatre per a saber quin model de festa es vol per a aquest segle ha sigut el principal objectiu de les huitenes Converses sobre les Falles, que han tingut lloc aquests dies a la Nau de la Universitat de València. Una cita en la qual la comunitat fallera ha reclamat unió entre tots els sectors implicats per afrontar els reptes actuals de la festa, com ara el canvi de data o la seua candidatura com a patrimoni immaterial de la Unesco. També la crisi econòmica ha tingut un lloc destacat en aquestes trobades, en les quals s’han plantejat iniciatives com ara compartir actes per a estalviar diners. I una altra demanda: que les comissions falleres tinguen més poder per a prendre decisions sobre la festa.

El paper de l’art en el disseny dels monuments ha sigut un altre dels temes tractats durant aquests dies. Per a conéixer més coses sobre aquesta cita podeu escoltar el programa ‘Caleidoscopi’ de Ràdio Universitat fent clic ací.