logodreta

Científics de la Universitat participen en la primera i la tercera investigacions del Top 10 de Física del 2012

Professors i investigadors de la Facultat de Física de la Universitat de València i de l’Institut de Física Corpuscular (centre mixt de la Universitat i del CSIC) han col·laborat en la primera i la tercera investigacions del Top 10 de Física del 2012, el rànquing que publica la revista Physics World (Institute of Physics). La classificació s’ha elaborat després d’analitzar més de tres-cents cinquanta treballs d’investigadors de tot el món.

REDACCIÓ. La primera posició i premi 2012 s’ha concedit “a les col·laboracions ATLAS i CMS del Gran Col·lisionador d’Hadrons (LHC) del CERN pel descobriment conjunt d’una partícula similar al bosó de Higgs”. A més d’haver contribuït al disseny i construcció de diversos subdetectors d’ATLAS que han estat clau en la recerca del Higgs, els investigadors valencians han participat de manera molt destacada en la seua operació i manteniment, així com en la recollida, processament i anàlisi de les col·lisions produïdes en l’experiment. El descobriment d’una nova partícula consistent amb el bosó de Higgs representa un gran pas endavant en el coneixement de l’estructura fonamental de la matèria.

La tercera posició s’ha concedit a la “col·laboració BaBar del col·lisionador PEP-II de SLAC per haver realitzat l’observació directa de la ruptura de simetria sota inversió temporal”. Investigadors valencians han participat en l’operació i recollida de dades de l’experiment BaBar, i han liderat l’estudi en el qual s’ha observat una clara diferència entre el temps que els mesons B inverteixen a canviar d’un estat quàntic a un altre i el temps que tarden a tornar al seu estat inicial. Els resultats confirmen les diferències en el comportament temporal de la matèria i l’antimatèria i representen una important comprovació de la teoria quàntica de camps.

Els criteris utilitzats per Physics World constaten la importància fonamental de la investigació si el descobriment produeix un avanç significatiu en el coneixement científic, si hi ha una forta connexió entre teoria i experiment i si és d’interés general per a la física.

infouniversitat © 2024 All Rights Reserved