Esprint final de l’estudiantat la setmana prèvia als exàmens

Redacció. Biblioteques plenes de gom a gom, nerviosisme, estrés, muntanyes d’apunts amb tinta fosforescent, begudes energètiques i cafés. No hi ha dubte, és la prèvia dels exàmens. Aquest període tan temut per l’estudiantat comença el pròxim dilluns 14 de gener i s’allargarà fins l’1 de febrer. Quasi tres setmanes angoixoses durant les quals caldrà demostrar tot allò aprés en el primer quadrimestre.

L’alumnat apura els últims dies i passa jornades senceres a les biblioteques dels campus de la Universitat. Algunes de les quals, com ara la d’Humanitats (Blasco Ibáñez), la de Socials (Tarongers) i la de Ciències (Burjassot), romanen obertes les 24 hores per a satisfer la gran demanda de llocs d’estudi que sol·licita l’estudiantat.

Els joves reconeixen que no es poden concentrar prou a casa per les distraccions que representen els familiars, la televisió, inclús la nevera, a la qual se sol acudir amb més freqüència quan s’està estressat. La majoria, a més, afirmen que prefereixen estudiar durant el dia, la qual cosa desmunta el mite que arrossegaven els universitaris que els relaciona amb les nits en vetla davant els llibres.

El programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat revela les sensacions i les tècniques emprades pels autèntics protagonistes dels períodes d’exàmens: els/les estudiants. Podeu escoltar-lo clicant ací.