La Universitat demana llicència per a rehabilitar el Col·legi Major Lluís Vives

Foto: Tono G. Ayora

REDACCIÓ. La Universitat de València ha sol·licitat a l’ajuntament una llicència d’obres per a efectuar la rehabilitació integral del Col·legi Major Lluís Vives, el qual va tancar les portes el passat mes de juliol a causa del deteriorament que pateixen les seues instal·lacions.

La informació publicada pels diaris Levante i Las Provincias apunta que el permís es va demanar al consistori el passat mes de desembre i que la institució acadèmica confia en comptar amb l’autorització municipal en el termini màxim de dos mesos per a poder, així, emprendre el més prompte possible la reforma, segons han indicat des de l’equip rectoral.

En tractar-se d’un edifici protegit, el projecte presentat sobre el col·legi major manté la façana i no es modificarà la seua volumetria. L’única variació que s’ha inclòs és la construcció d’un pati anglés en l’exterior, que permetrà proveir d’il·luminació la planta subterrània. Pel que fa a l’interior, s’ha sol·licitat fer un buidat que permeta canviar les bigues, ja que es troben en molt mal estat i podrien caure.

La situació financera de la Universitat de València no permet a hores d’ara destinar cap partida pressupostària a aquesta rehabilitació, de manera que la institució acadèmica té la intenció de traure a licitació pública la rehabilitació de l’edifici i que siga una empresa privada la que s’encarregue dels treballs. A més, l’empresa adjudicatària haurà d’encarregar-se de la gestió de les habitacions destinades a allotjament dels estudiants i del servei d’hostaleria, mentre que la gestió institucional i cultural la mantindrà la Universitat.