Polibenestar posa a disposició del sector turístic una plataforma en línia per autoavaluar l’accessibilitat

Estrella Durá, Mireia Ferri i Jorge Garcés. Foto: Miguel Lorenzo

L’Institut de Polítiques de Benestar Social de la Universitat de València (Polibenestar) ha creat la plataforma Socialtourism, el primer model d’accessibilitat turística universal que permet a empreses i administracions del sector turístic l’autoavaluació on-line de les seues instal·lacions i serveis sobre la base de criteris de disseny universal. Aquesta plataforma ha sigut desenvolupada en el marc del projecte Investigació per a la millora del coneixement en Turisme Social Accessible per a tots a Espanya (Socialtourism).

REDACCIÓ. El projecte ha sigut finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació, dins de la línia Projectes d’investigació fonamental no orientada. El seu objectiu principal és augmentar la sostenibilitat i competitivitat del sector turístic espanyol a través de la millora del coneixement en turisme social accessible per a tots.

La plataforma està disponible en l’adreça http://socialtourismplatform.com de manera gratuïta per al seu ús per totes les empreses i administracions del sector turístic que vulguen conéixer el seu estat d’accessibilitat i, si s’escau, millorar-lo sobre la base de criteris de disseny universal.

Polibenestar és un institut d’investigació de la Universitat de València especialitzat en el camp de les polítiques socials, tant en investigació bàsica i aplicada com en innovació, tecnologia social, assessorament tècnic i formació. El seu objectiu final és millorar el benestar i la qualitat de vida de la societat. Una de les seues principals línies d’investigació està enfocada a estudis i projectes d’I+D de turisme social accessible per a tots, en aquest camp ha desenvolupat la plataforma Socialtourism i va ser guardonat amb el primer premi dins de la VI Edició dels Premis Turisme Accessible per la Universitat de Nebrija i la Fundació ACS. Els investigadors de Polibenestar que desenvolupen el projecte Socialtourism, així com altres estudis relacionats amb el turisme social accessible, són Estrella Durá, Mireia Ferri i Jorge Garcés, director de l’institut.

Podeu obtindre més informació sobre aquesta notícia, amb declaracions de Mireia Ferri, clicant el següent enllaç de Ràdio Universitat.