Compres solidàries amb els xicotets productors

MAR JUÁREZ. L’arrelat sistema capitalista, construït amb la idea de reduir costos per augmentar beneficis, és un dels principals entrebancs per al comerç just. Les empreses multinacionals no compleixen, normalment, els intercanvis comercials basats en valors i principis d’igualtat, respecte, sostenibilitat i solidaritat. Els principals perjudicats, quan s’incompleixen aquestes premisses, són els agricultors, els ramaders i, en general, els productors minoritaris.

Un altre dels factors que dificulta l’expansió del comerç just és la falta de consciència social. Trobar productes respectuosos amb aquests valors no és gens senzill i són pocs els qui busquen tendes específiques per adquirir aquests articles i matèries per al seu consum diari.

La Universitat de València, com a agent educador, s’ha compromés a impulsar el comerç just amb diverses mesures. Les tendes de la Universitat o les cafeteries de les facultats disposen de productes que respecten aquestes bases, segons ha explicat la vicerectora de Sostenibilitat, Campus i Planificació, Clara Martínez, en una entrevista concedida a Ràdio Universitat. En el programa Fes pinya d’aquesta setmana es pot escoltar l’entrevista sencera i més informació sobre aquesta mesura de suport de la institució acadèmica. Podeu fer-ho clicant ací.