Els universitaris afronten una costera de gener més empinada que de costum

Foto: Miguel Lorenzo

LORENA HERNÁNDEZ. Després de tancar l’any 2012 amb recessió, el començament del 2013 es planteja complicat: congelació de pensions, retalls salarials i pujada generalitzada de preus en diversos sectors, com ara el de la llum o els transports. En aquest context ja no queda pràcticament marge per a l’estalvi, la qual cosa repercuteix en la inversió. Segons Joaquín Maudos, catedràtic d’Anàlisi Econòmica a la Universitat de València, si no hi ha inversió és difícil crear treball. Per a fer front a aquesta situació, els ciutadans miren més la butxaca i pensen més a l’hora de comprar. A més, tracten d’estalviar energia, ja no sols per la situació econòmica, sinó també per la responsabilitat amb el medi ambient.

Sobre com afronta la ciutadania aquesta costera de gener tracta el programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat  d’aquesta setmana. El podeu escoltar clicant el següent enllaç.