Federico Pallardó: “És molt difícil que els professors controlen classes de cinquanta o seixanta alumnes”

REDACCIÓ. La Facultat de Medicina i Odontologia ha instal·lat aquesta setmana, amb motiu de l’inici dels exàmens del primer semestre, un sistema d’inhibidors de freqüència per a evitar que els alumnes copien durant les proves.

La mesura ha sigut presa arran de la denúncia que l’associació Unión de Estudiantes de Enseñanzas Medias y Superiores ha presentat per l’ús de pinganillos electrònics i dispositius mòbils durant els exàmens. La denúncia apunta directament a un grup d’estudiants de Medicina que haurien format una xarxa organitzada per a facilitar l’obtenció dels resultats òptims en les proves.

El degà de la facultat, Federico Pallardó, ha apuntat que no es tracta d’una situació nova, ja que “el curs passat es va rebre informació d’aquest tipus de grups organitzats, que donaven des de fora del recinte universitari informació durant els exàmens”. Tanmateix, des del deganat s’advoca per la defensa del professorat en termes de control i de llibertat a l’hora d’escollir la col·locació o no dels inhibidors de freqüència.

Pallardó ha aclarit, a més, que la denúncia prové estrictament d’alguns estudiants de Medicina. L’estudiantat en general ha manifestat la injustícia que suposa el fet que alguns companys que copien traguen millors notes que els que han dedicat moltes hores a l’estudi de les diverses assignatures.

Tant Federico Pallardó com alguns estudiants de la Universitat de València han participat en el programa En xarxa de Ràdio Universitat, on han parlat sobre els inhibidors i la problemàtica que envolta la còpia en els exàmens. Podeu escoltar el programa clicant ací.