Com puc pagar un màster?

MAR JUÁREZ. Estudiar un màster porta implícits alguns tràmits burocràtics que cal començar a gestionar amb temps. En cas de voler accedir a una beca que subvencione aquest tipus d’estudis de postgrau, la tasca es duplica. Amb tot, sol·licitar ajudes econòmiques o finançament per a estudiar un màster és l’única opció de molts estudiants per als quals és impossible afrontar sense això una despesa d’aquesta magnitud.
Els estudis de postgrau, a causa de l’increment de les taxes de matriculació, s’han convertit en una inversió econòmica molt elevada. Però l’estancat mercat laboral propicia que molts titulats es plantegen aquesta opció per tal de millorar la seua formació mentre passa la “tempesta”.
Fundacions i entitats aposten per l’educació i ofereixen importants ajudes i beques per a tots aquells que volen accedir a estudis superiors, com ara un màster, però no poden afrontar el pagament, com a mínim, de dos mil euros.
En aquest sentit, la Caixa, dins del seu programa d’Obra Social, publica tots els anys convocatòries de beques de postgraus per a Espanya, Europa, Amèrica del Nord i Àsia. Són prop de seixanta beques i, a més, pel fet d’estar obertes a tots els estudiants espanyols, són una mena de premi per als titulats més competitius de cada àrea. S’hi demanen requisits molt estrictes que tenen a veure amb les competències acadèmiques, personals i professionals del candidat, però també és cert que els adjudicataris no tenen límit econòmic en el màster i reben, a banda, una quantitat mensual de, com a mínim, mil euros per a cobrir les seues despeses més necessàries a la ciutat de destinació.
Un altre exemple d’aquest tipus és el Programa de Beques Eduarda Just 2013. Sol·licitar un màster en una de les universitats o escoles de negoci més prestigioses del món és el requisit que es demana en aquest programa, que també inverteix en els titulats més punters dels estudis en business.
L’opció del finançament és molt recomanable. Entitats bancàries ofereixen crèdits per a estudiants en bones condicions de pagament. Poden sorgir reticències a l’hora d’acceptar aquesta mena d’hipoteca, però es pot considerar com un pla B si finalment no s’aconsegueix cap beca ni ajuda, i sens dubte és molt millor que renunciar a ampliar la formació acadèmica.
El programa de Ràdio Universitat Ocupa’t amplia aquesta informació relacionada amb les ajudes per a màsters i, a més, informa sobre les ofertes de treball publicades pel servei de l’OPAL. Podeu escoltar-lo ací.