Arranca ‘Març per la Igualtat’

PAU SERRANO (UNITAT D’IGUALTAT). La IV Setmana per la Igualtat ja està ací. Enguany les activitats s’estenen durant tot el mes en què se celebra el Dia Internacional de la Dona sota la consigna Març per la Igualtat.

La primera de les activitats, Dones i Igualtat en el discurs polític i en els mitjans de comunicació, està coordinada per Julia Sevilla Merino, professora honorària de Dret Constitucional, i Cristina Pérez Pérez, Màster en Gènere i Polítiques d’Igualtat. Es tracta d’un curs que pretén fer una aproximació a la cultura política mitjançant l’estudi de la igualtat de dones i homes en els discursos parlamentaris, en els programes electorals, en l’organització interna… i a partir de la imatge que en transmeten els mitjans.

Un any més la Universitat celebrarà el 8 de Març Dia Internacional de la Dona amb la finalitat de fer pública una declaració institucional tot apuntant que la igualtat entre dones i homes és una part inalienable dels drets humans universals i per tant constitutiva de tot sistema democràtic.

En la línia d’anys anteriors, la Unitat d’Igualtat ha continuat treballant en la recuperació de la memòria històrica de les dones d’aquesta institució acadèmica. La professora Carmen Agulló Díaz ha dut a terme una investigació sobre els Orígens, evolució i formes d’accés i integració de les dones en l’Escola Normal del Magisteri de València entre els anys 1867 i 1967, el resum de la qual sota el títol Dones Normalistes: Mestres de mestres serà un dels continguts de l’acte institucional del 8 de Març. Un acte que posarà un èmfasi especial en Carmen García de Castro, professora de Pedagogia de l’Escola Normal de Mestres, que durant la dictadura de Primo de Rivera va ser expedientada i separada del servei.

Les diverses activitats que emmarquen el Març per la Igualtat ompliran els tres campus durant sis setmanes i es pot accedir al programa actualitzat en la següent adreça.

D’altra banda, la Unitat d’Igualtat i el Servei d’Informació i Dinamització han convocat ajudes per a les associacions estudiantils per tal de fomentar la participació de l’estudiantat en activitats d’igualtat. Els dies 11, 12 i 13 es realitzaran actes unitaris en els tres campus coordinats per les Comissions d’Igualtat. Dilluns 11 de març, a les 15:30 hores i al Saló de Graus de la Facultat de Ciències Matemàtiques, tindrà lloc la taula redona Matemàtiques, de professió, a càrrec d’Esmeralda Gómez López, llicenciada en Matemàtiques per la Universitat de València i màster en Finances Quantitatives; Mari Carmen Gómez Collado, doctora en Matemàtiques per la Universitat de València i subdirectora de Convergència en l’EEES del Departament de Matemàtica Aplicada de la UPV; Enriqueta Vercher González, doctora en Matemàtiques per la Universitat de València i catedràtica d’EIO de la Facultat de Matemàtiques, en un acte moderat per Pilar Rueda Segado, vicedegana de la Facultat de Ciències Matemàtiques de la Universitat.

Dimarts 12 de març l’acte unitari es realitzarà al Campus de Blasco Ibáñez. A les 11:30 hores intervindrà Eulàlia Lledó Cunill, doctora en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona i investigadora dels biaixos sexistes i androcèntrics en la llengua i la literatura a propòsit de la presentació del seu darrer llibre, Canvi lingüístic i premsa. L’acte serà al Saló de Graus de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.