‘Finances per a Mortals’, una manera divertida i senzilla per a comprendre l’economia

REDACCIÓ. Que un món tradicionalment tècnic i seriós com el de les finances siga accessible i comprensible per a tot el món és l’objectiu del nou portal Finances per a Mortals que es va presentar dimecres 27 de febrer a l’Aulari Sud del Campus dels Tarongers, en el marc de les activitats de la Càtedra de Finances Internacionals-Banc Santander de la Universitat de València.

Comprendre de què es parla en les notícies i en la política, quines qüestions es plantegen a l’hora de demanar un crèdit o de què depén una hipoteca són algunes de les qüestions en què se centra aquesta nova plataforma que vol ser d’utilitat a tothom, des dels més experts fins els més allunyats d’aquest àmbit.

Per mitjà d’articles d’experts, qüestionaris, vídeos, presentacions i altres activitats la web ofereix formació sobre el camp de l’economia i les finances que –com expliquen els gestors de la pàgina– es troba en tots llocs: en el preu d’una barra de pa, en el comportament humà, en la felicitat i pràcticament en tot el que ens passa.

Finances per a Mortals (www.finanzasparamortales.com) ofereix dos tipus de continguts: Gestiona les teues Finances, que facilita a l’usuari eines d’ús senzill per a realitzar consultes sobre el seu dia a dia en aquest àmbit, i Coneix l’Economia, a través del qual el visitant pot saber més sobre l’actualitat econòmica, els seus protagonistes i accedir a diversos punts de vista per a entendre el que l’envolta.

En la iniciativa, promoguda per la Fundació de la Universitat de Cantàbria per a l’Estudi i la Investigació del Sector Financer (UCEIF) a través del Santander Financial Institute, col·laboren –a més de la Càtedra de Finances de la Universitat de València– la Càtedra de Finances de la Universitat Pontifícia Comillas; la Xarxa de Càtedres de Responsabilitat Social; la Fundació Centre Internacional de Formació Financera (CIFF) de la Universitat d’Alcalá d’Henares; la Fundació d’Estudis d’Economia Aplicada (FEDEA); i Universia, la major xarxa d’universitats de parla hispana i portuguesa.

A més, el projecte compta amb el suport de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) i el mecenatge del Banc Santander que, per mitjà de la seua Divisió Global Santander Universitats, organitza també activitats presencials als campus universitaris i en altres espais culturals.