La retroinformàtica es troba a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria

REDACCIÓ. Ordinadors de 8 bits, les càrregues amb el casset, la consola de cartutxos… Són algunes de les joies que han acompanyat computadors i consoles històriques en la trobada Retroinformàtica13, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE-UV), on s’han donat cita informàtics nostàlgics de tot Espanya i centenars de persones interessades.

La trobada, dissabte 23 de febrer, estava organitzada per l’associació Vintagenarios i tenia la col·laboració de l’Associació sense Ànim de Lucre d’Usuaris de PC, Internet, Videojocs i Arcade (ASUPIVA) i l’ETSE. InfoUniversitat va publicar en l’anterior número una extensa informació sobre aquest tema. També pots escoltar en el programa En xarxa de Ràdio Universitat  un espai sobre l’esdeveniment amb testimonis d’experts i usuaris que es por escoltar ací.

En la mostra s’han pogut veure algunes de les peces aportades per Vintagenarios, també algunes màquines del museu que té la facultat acollidora de la trobada, un taller de restauració de màquines, una exposició estàtica d’equips i una altra de computadors i consoles que, tot i que ja no es fabriquen, encara han pogut utilitzar-se. Precisament aquesta és la raó de ser de la retroinformàtica: fer, mantindre i usar computadors personals i consoles de videojoc que actualment no es fabriquen.

Retrogame13 es va completar dilluns 25 amb activitats dirigides a l’estudiantat de l’Escola d’Enginyeria de la Universitat perquè conegueren i tocaren “en viu i en directe” part de la història de la seua disciplina. Les activitats consistien en un taller de retroprogramació en Basic; pràctiques amb ordinadors d’època; una xarrada sobre la història dels 8 bits, ordinadors i videojocs; i una exposició estàtica d’equips i d’ordinadors i videoconsoles en ús.

Fotos i galeria de fotos: Vicente Cerverón