Iberoamèrica vos saluda, emprenedors de la Universitat

REDACCIÓ. Joana Bocobo, Esther Rogero i Cristóbal Burguet, dues llicenciades i un estudiant de la Universitat, protagonitzen tres projectes empresarials promoguts per la institució acadèmica amb els quals podran adquirir experiència sobre gestió empresarial mitjançant estades en pimes consolidades d’Iberoamèrica. El desenvolupament web 3D per a la docència i la divulgació de la biologia animal; aplicacions del grafé; i la cosmètica per a pells fosques són les àrees en què treballen.

Joana Jacobo és llicenciada en Farmàcia i anirà a Brasil a desenvolupar el seu projecte, NoirStyle, per al desenvolupament i la comercialització de cosmètics especialment dissenyats per a les pells fosques. Destaca que la idea d’un producte cosmètic així va nàixer d’una necessitat pròpia, ja que ella els adquiria de països amb una major tradició immigratòria que no Espanya, com ara França, Holanda o Bèlgica. “A Espanya és molt difícil trobar productes d’aquest tipus, perquè no es té una tradició immigratòria tan àmplia com per exemple a França, on sí que hi ha tendes amb productes així”.

D’esquerra a dreta, Joana Jacobo, Cristóbal Burguet i Esther Rogero.

Els projectes han sigut seleccionats per la Xarxa Iberoamericana d’Universitats en el programa Nous emprenedors: aprenent a emprendre, un projecte de RedEmprendia que compta amb el mecenatge del Banc Santander a través de la seua Divisió Global Santander Universitats, en el qual la Universitat de València ha sigut la institució més participativa, amb setanta-nou propostes presentades. La selecció implica que els tres joves disposaran d’una ajuda econòmica per als costos de desplaçament i l’estada a Iberoamèrica entre dos i tres mesos.

En el programa Ocupa’t de Ràdio Universitat  pots escoltar els tres emprenedors (clica ací), els quals expliquen els seus projectes.

Esther Rogero, llicenciada en Biologia, és una de les fundadores de BugStudio3D, una empresa que desenvolupa aplicacions web que permeten interactuar amb models 3D de diversos exemplars d’animals per a la docència i la divulgació científica. “Pensem que el fet de trencar fronteres i anar-nos-en a països com ara Portugal o França ens pot permetre promocionar i vendre el producte”. Esther ja ha contactat amb l’empresa on estarà, es diu Planeta Vivo, una editorial que al país on se’n va s’encarrega de qüestions mediambientals i que pot ajudar-los molt en la distribució.

Cristóbal Burguet, estudiant d’últim curs d’Administració i Direcció d’Empreses, planeja explotar les múltiples aplicacions del grafé amb Graphene Aplications, un projecte que encara no ha estat constituït com a empresa i que es podria sintetitzar en aplicar el grafé a algun prototip empresarial, o a productes d’ús quotidià per a vendre’ls a empreses multinacionals amb capacitat de difondre’ls massivament. “Amb aquest premi ens han donat una xicoteta espenta, i quan l’any que ve acabe la carrera, començaré”, explica Burguet.

La iniciativa permetrà als emprenedors adquirir experiència sobre gestió empresarial mitjançant estades en pimes consolidades de la regió iberoamericana. Tots ells rebran assessorament tant de RedEmprendia com de la Universitat de València a l’hora d’escollir l’empresa on es formaran, d’acord amb les seues necessitats específiques i les característiques dels projectes.

39 ajudes en la segona edició

En aquesta segona edició s’han concedit trenta-nou ajudes a emprenedors de Brasil, Xile, Colòmbia, Espanya, Mèxic i Portugal. Dels set països iberoamericans en els quals té presència la xarxa universitària, el major nombre d’inscrits correspon a Espanya, amb cent huitanta-sis candidatures, cosa que representa més del 60% del total.

La Universitat de València, amb setanta-nou sol·licituds, encapçala la llista d’universitats quant a participació en el programa. És seguida per la Universitat de Santiago de Compostel·la, amb quaranta-un inscrits, la Universitat Complutense de Madrid (vint-i-cinc), la Universitat Autònoma de Madrid (quinze), la Universitat Politècnica de València (deu), la Universitat de Cantàbria (set), la Universitat Politècnica de Madrid (quatre), la Universitat de Barcelona (tres) i la Universitat Politècnica de Catalunya (dos).

RedEmprendia és una xarxa universitària iberoamericana que té l’objectiu de promoure la transferència de coneixement, el desenvolupament tecnològic, la innovació i l’emprenedoria responsable. En l’actualitat està formada per vint universitats iberoamericanes de set països (Argentina, Brasil, Xile, Colòmbia, Espanya, Mèxic i Portugal), Universia (la major xarxa d’universitats de parla hispana i portuguesa) i la Divisió Global Santander Universitats, del Banc Santander.

La Universitat de València té la seua Oficina Tècnica de RedEmprendia al Parc Científic.