Premi per al doble Grau de Farmàcia i Nutrició de la Universitat

REDACCIÓ. El doble Grau Farmàcia i Nutrició de la Universitat ha sigut premiat com una de les Millors Iniciatives de la Farmàcia de l’Any, en l’apartat de formació, per la revista especialitzada Correo Farmacéutico.

La distinció a la Facultat de Farmàcia per aquest títol formava part dels premis que aquesta prestigiosa revista va lliurar dilluns passat a Madrid en els quals tots els anys reconeix la tasca diària d’aquelles persones, institucions o empreses que amb la seua aportació han ajudat a millorar el món de la farmàcia, l’atenció farmacèutica i la salut, en aquest cas referits al 2012. La de la Universitat és la primera doble titulació en Nutrició i Farmàcia de les universitats públiques a Espanya. Una iniciativa pionera, que s’ha encetat el curs 2012-2013 amb 30 places i que continuarà el pròxim amb 48.

Fins ara molts estudiants feien crèdits de lliure opció de Nutrició per tal de complementar els seus estudis, una qüestió que amb la doble titulació ja no és necessària. Isabel Vázquez, vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, ha apuntat en aquest sentit: “De moment la titulació s’ha obert només a quaranta-huit estudiants, per raons de recursos, i l’acollida ha sigut magnífica”.

Teresa Barber, degana de la Facultat de Farmàcia, destaca l’empenta al projecte de la doble titulació que ha suposat aquest reconeixement. “Correo Farmacéutico és un periòdic de gran tiratge que té un gran prestigi i un reconeixement entre els professionals de la salut”, ha manifestat.

El guardó reconeix el valor de la formació que rep l’estudiantat en la doble titulació. Així ho ha destacat el vicedegà d’Estudis de Ciència i Tecnologia dels Aliments i Nutrició Humana i Dietètica, Juan Carlos Moltó: “El conjunt aconsegueix una millora terapèutica evident, o siga que l’avantatge no és tant per a qui estudia, sinó també per als pacients”.

Una estudianta del doble grau, Marta Cabezuelo, també destaca els avantatges d’aquesta titulació: “Jo vaig entrar interessada en Farmàcia i crec que són dues carreres molt sinèrgiques, i Nutrició em pot aportar moltíssim”.

Teresa Varea, vicedegana d’Estudis de Farmàcia, per la seua banda, apunta com un aspecte molt positiu de la doble titulació que ofereix una formació més completa i la possibilitat de cursar els estudis en menor temps.

Congrés d’estudiants de Farmàcia

Prop de cinc-cents estudiants de Farmàcia de la Universitat i d’altres facultats espanyoles i estrangeres s’han reunit aquesta setmana, dimarts i dimecres, al Campus de Burjassot-Paterna per a celebrar el 3rd Congress of UV Pharmacy students (1st International Edition). Amb l’objectiu de conéixer la investigació que es realitza als departaments de la Facultat, hi han participat 389 assistents que han exposat 89 pòsters i 38 comunicacions orals.

D’altra banda, la Facultat de Farmàcia també ha acollit 232 estudiants durant la celebració d’una jornada sobre la nutrició i la cooperació al desenvolupament.