Els laboratoris de l’Agència Espacial Europea a Burjassot treballen en el Galileo, el futur GPS europeu

REDACCIÓ. El Consorci Espacial Valencià, un organisme creat l’any 2010 per a recolzar la investigació i sobretot la indústria espacial europea, treballa actualment en testejar components amb què es fabricaran els equips del Galileo, el GPS europeu; i també en altres projectes com ara un satèl·lit d’observació de la Terra.

Aquest consorci està format per la Universitat de València, la Politècnica, l’Ajuntament de València i la Generalitat Valenciana. “El nostre objectiu és donar suport a la indústria espacial europea, dels països que componen l’Agència Espacial Europea, en temes relacionats amb alta potència i radiofreqüència. Per una banda, als laboratoris de la Universitat al Campus de Burjassot-Paterna fem una anàlisi de materials per a veure com es comporten en l’espai a nivell d’emissió secundària d’electrons. Per una altra, el laboratori de la Politècnica estudia els components i els equips”, ha explicat Benito Gimeno, vicepresident de la Comissió Executiva del Consorci Espacial Valencià.

El programa A fons, de Ràdio Universitat, ha entrevistat Benito Gimeno, qui detalla com va sorgir la idea i els objectius del Consorci Espacial Valencià. Pots escoltar l’entrevista fent clic ací.