Més docència en valencià per al pròxim curs

Rafael Castelló, director del Servei de Política Lingüística. Foto: elperiodic.com

REDACCIÓ. El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat l’Oferta de Curs Acadèmic (OCA) per al 2013-2014, la qual incrementa novament l’oferta de docència en valencià. L’objectiu de la institució acadèmica és arribar a un 35% d’aquesta oferta en el termini d’un lustre.

Es tracta d’un increment “almenys de tres punts, mesurat en ofertes d’hora de classe, en relació amb aquest curs”, ha destacat Rafael Castelló, director del Servei de Política Lingüística. Les hores de docència les oferten els centres a través de les seues titulacions.

En el programa A fons, de Ràdio Universitat, dedicat a realitzar reportatges i entrevistes d’actualitat, es pot escoltar una entrevista a Rafael Castelló on ofereix més detalls de com serà aquest increment de la presència del valencià a les aules de la Universitat. Pots escoltar-lo clicant ací.

Per tal d’assolir l’objectiu del 35% de l’oferta en valencià, el director del Servei de Política Lingüística detalla que en el camí hi ha una sèrie de punts intermedis. “L’objectiu final és que el repartiment d’aquelles classes que no es donen en una llengua estrangera es puga fer a parts iguals al cinquanta per cent. Per a realitzar un seguiment acurat s’ha establit arribar al 35% en cinc anys, i al 50% en deu anys”.

Actualment el valencià té més de deu milions de parlants, és utilitzat per a la docència en vint-i-una universitats i s’ensenya en cent seixanta universitats de tot el món.

Per al curs 2013-2014 algunes titulacions ja superen àmpliament el percentatge mínim de valencià establit (28%), encara que una minoria, tot i l’esforç dels últims cursos, encara no l’ha assolit. La vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, Isabel Vázquez, va recordar durant el Consell de Govern que va aprovar l’OCA que algunes titulacions venien d’uns percentatges de presència del valencià molt baixos, però que s’està treballant per a contribuir als objectius acordats institucionalment en aquest sentit.