Quatre plates en el Campionat d’Espanya Universitari de Natació

REDACCIÓ. Raquel Lastra, Irene Jiménez i José Luis Carrión, integrants de l’equip de natació de la Universitat de València, han aconseguit quatre medalles de plata en el passat Campionat d’Espanya Universitari de Natació, el qual va comptar amb la participació de nadadors d’alt rendiment com ara Mireia Belmonte o Juanmi Rando.

En categoria masculina, José Luis Carrión es va fer amb el segon lloc en els 200 papallona i va estar a punt de pujar al podi en el 4×100 lliures, encara que va haver de conformar-se amb la quarta posició. Les medalles en categoria femenina van arribar de la mà de Raquel Lastra, també plata en 100 metres papallona; i d’Irene Jiménez, qui va recollir dos metalls, pels 50 i pels 100 metres lliures.

Paola Pastor, seleccionadora de l’equip de natació de la Universitat, ha resumit la participació dels i de les esportistes de la institució acadèmica en el campionat: “Dúiem quasi la meitat de nadadors respecte a altres anys, però hem assolit un lloc en general prou bo. D’unes vint universitats que es presentaven hem quedat setens, i a nivell individual s’ha pogut aconseguir major rendiment amb quatre plates i un molt alt nivell en les sèries”.

En el programa El temps dels esports, de Ràdio Universitat, pots escoltar una entrevista a Paola Pastor, fent clic ací.

La delegació de la Universitat en una de les cites esportives més importants de la natació espanyola la completaren Manuel López, David Cosí, Lucía Ramírez, Noemie Simarro i Estefanía Galán.

El campionat es va disputar en la piscina Inacua de Múrcia del 3 al 5 d’abril i estava organitzat per la Universitat Catòlica San Antonio de Múrcia.