Adeit, 25 anys de pràctiques, formació, ocupació i beques Leonardo

Desdejuni amb alumnes i exalumnes per a fer un balanç dels vint-i-cinc anys d’Adeit. Fotos: José Jordán.

TERESA LOGROÑO (ADEIT). La Fundació Universitat-Empresa de la Universitat de València commemora aquest any el seu vint-i-cinc aniversari com un referent entre els empresaris, els professors universitaris i, per descomptat, entre l’estudiantat i els titulats universitaris. Promoguda pel Consell Social de la Universitat de València, Adeit ha treballat al voltant de tres eixos d’actuació: innovació, formació i ocupació, a partir dels quals desenvolupa programes i activitats que tenen l’objectiu d’afavorir l’intercanvi de coneixements i, com a conseqüència, impulsar el progrés econòmic. Però què destaquen els estudiants de la Universitat de València dels programes gestionats per Adeit?

Adeit, referent en formació

Durant aquest període, Adeit ha gestionat més de tres mil tres-centes edicions de cursos de postgrau i d’especialització de la Universitat de València, que han comptat amb prop de huitanta mil estudiants, amb l’objectiu d’afavorir la formació universitària i el reciclatge de professionals. És el cas de Juan Carlos Soriano, antic estudiant del Màster en Entitats Financeres, qui afirma que el postgrau li va permetre repassar tot el que havia estudiat en la carrera “però amb l’oportunitat de tindre professors que eren professionals de l’àrea en la qual estava treballant”. Per a Leticia Castaño, que va cursar el Diploma d’Especialització Professional Universitari en Borses i Mercats Financers Espanyols, la formació de postgrau va marcar la seua carrera professional: “Si no haguera realitzat aquest curs mai no m’haurien cridat del meu treball actual. Les classes eren molt pràctiques i estaven molt enfocades al que després vaig haver d’aplicar en el dia a dia, de fet durant el primer any de treball recorria als apunts per a solucionar els dubtes que em sorgien en el treball”.

Estades d’estudiants a empreses

L’estudiantat de la Universitat de València també ha tingut l’oportunitat d’establir un primer contacte amb el món laboral a través de les més de cent quinze mil pràctiques a empreses gestionades per Adeit en més de set mil empreses. “Les pràctiques aporten un rodatge necessari i per això crec que hauríem de fer pràctiques des del primer minut perquè, a més que és una forma immillorable de conéixer el món empresarial, és una bona forma que coneguen les teues habilitats com a treballador”, assegura Laura Portolés, llicenciada en Dret. Per la seua banda, Carlos Esquer, diplomat en Ciències Empresarials, remarca la importància de l’adquisició d’habilitats i competències durant l’estada de pràctiques, “les anomenen pràctiques voluntàries, però jo crec que haurien de ser obligatòries perquè són una molt bona oportunitat per a introduir-se en el món laboral abans d’acabar la carrera, i et permeten veure coses que evidentment no pots aprendre a les aules”, afegeix.

Experiències laborals a Europa

Pel que fa a la mobilitat europea, durant tots aquests anys més de tres mil becaris han realitzat pràctiques a empreses d’altres països europeus en més de mil tres-centes empreses europees. Una experiència professional que permet als titulats millorar la seua posterior inserció professional, assegura Carmen Alfonso, qui va cursar una beca Leonardo da Vinci a Londres que va ser determinant per a trobar el seu treball actual. “En tornar vaig començar a valorar tot allò que m’havia aportat la beca Leonardo, sobretot perquè, a més de l’idioma, t’aporta una perspectiva internacional i et permet conéixer millor el mercat laboral”.

Ocupació i cultura empresarial

Durant tots aquests anys Adeit també ha apostat per oferir ocupació de qualitat per als titulats de la Universitat de València. Més de dèsset mil titulats i titulades han rebut formació i assessorament per a trobar treball a través de diversos programes d’assessorament per a l’ocupació “que et permeten millorar i repassar les habilitats i les competències necessàries per afrontar una entrevista de treball”, afegeix Laura Portolés, qui també ha participat en el Programa per a la Millora de l’Ocupabilitat dels Titulats (META).

Entre molts altres programes, Adeit també ha promogut la inserció laboral dels titulats universitaris. “Gràcies a la beca de formació professional pràctica que vaig realitzar a través d’Adeit em vaig donar a conéixer a l’empresa en la qual treballe actualment. És una molt bona manera que l’empresa et conega i pugues mostrar les teues aptituds i habilitats”, afirma Antonio Barberá, que a través d’Adeit va realitzar una beca de formació professional pràctica.

En termes d’emprenedoria, amb la gestió de la Càtedra de Cultura Empresarial de la Universitat de València, més de tres mil cinc-cents emprenedors han rebut formació per a la creació de la seua pròpia empresa, com comenta Carlos Esquer, qui també va realitzar el curs Qui pot ser empresari? i que assenyala que “fer aquest curs és molt útil perquè t’ajuda a plantejar-te la possibilitat de crear la teua pròpia empresa una vegada finalitzats els estudis, una cosa que molts universitaris no ens havíem plantejat mai”.

Més informació: Adeit