Les classes ixen al carrer per a sensibilitzar sobre el canvi del model educatiu

REDACCIÓ. L’assemblea oberta de professorat i alumnat de les facultats de Ciències Socials i Magisteri de la Universitat de València ha convocat unes jornades formatives i reivindicatives consistents en traslladar les classes al carrer durant aquesta setmana. La proposta ha pretés sensibilitzar l’alumnat i la ciutadania davant les retallades en l’educació pública, la pujada de les taxes, la precarització laboral del personal docent i d’administració i, en general, el canvi del model educatiu que s’està plantejant. Les classes al carrer han tingut lloc en diversos espais de la ciutat de València.

En els informatius de Ràdio Universitat, Elena García, secretària de la Facultat de Ciències Socials, ha destacat l’objectiu de la mobilització: “Donar visibilitat a la protesta, a la situació de la Universitat actual i a la necessitat de reivindicar una reforma de l’educació pública d’una altra manera, no com s’està realitzant”. Pots escoltar la notícia fent clic ací.

Rafael Xambó, professor de Sociologia, ha manifestat: “Fer aquesta setmana de classes al carrer és per a sensibilitzar el conjunt de la ciutadania, mobilitzar també els mateixos estudiants i que prenguen més consciència, i fer unes classes que dins dels programes incorporen el que està passant”. En aquesta mateixa línia s’ha manifestat David Gil, estudiant de Sociologia i Ciències Polítiques: “No només traure les classes com a espai físic, sinó també traure’n el contingut. El que fem és intentar aplicar les nostres assignatures a la societat actual”. Pots escoltar també el testimoni d’altres estudiants en el vídeo que encapçala aquesta informació.

Dilluns la docència es va impartir a la plaça del Patriarca; dimarts, alumnes i professorat es traslladaren a la plaça del Patriarca i a la plaça de la Verge; dimecres les classes estaven previstes a la plaça de la Mare de Déu; dijous, a la plaça de l’Ajuntament; i divendres a la plaça de la Mare de Déu i a la porta de Canal 9, a Burjassot. La proposta ha sigut ben acollida entre el professorat i són els alumnes els qui han decidit, junt amb els docents, si continuar amb el programa habitual o adaptar-lo a les circumstàncies de la reivindicació.