L’exalumne Manel Pastor i Vicent, Premi Estudis Jurídics Universitaris de la Fundació Professor Manuel Broseta

Lliurament del 16é Premi Estudis Jurídics Universitaris Professor Manuel Broseta. Foto: Fundació Professor Manuel Broseta

REDACCIÓ. Manel Pastor i Vicent, llicenciat en ADE i Dret per la Universitat de València el curs passat, ha obtingut el prestigiós Premi Estudis Jurídics Universitaris que atorga la Fundació Professor Manuel Broseta pel seu treball Los Pactos Parasociales. Eficacia Inter Partes y frente a la Sociedad. L’exalumne –que actualment treballa en un prestigiós bufet d’advocats de la ciutat de València– va obtindre un brillant expedient acadèmic que incloïa vint-i-nou matrícules d’honor.

El lliurament del guardó, destinat a reconéixer aquells llicenciats i llicenciades en Dret per les universitats valencianes que han destacat en cada promoció pel seu brillant expedient i formació jurídica, va tindre lloc el passat 15 d’abril, a càrrec del president del Consell General del Poder Judicial i del Tribunal Suprem, Gonzalo Moliner. En l’acte també va participar el president del Consell, Alberto Fabra.

Tot i que ja ha finalitzat els estudis, Manel Pastor ha apuntat que actualment manté vincles informals amb la Universitat. Així, ha participat amb alguns professors del Departament de Dret Civil i Mercantil en la redacció de diversos llibres. Per exemple, ja s’ha publicat una de les obres en les quals ha col·laborat redactant alguns capítols: Tratado sobre la Morosidad (Ed. Aranzadi, 2012).

Els pactes parasocials o acords extraestatutaris va ser el tema triat per Manel Pastor per al seu treball. Suposen acords contractuals entre els socis d’una societat i el seu objectiu és regular extrems no arreplegats estatutàriament. “Com que la Fundació Manuel Broseta està orientada als temes mercantils, em va paréixer un tema interessant, sobretot perquè era una matèria de la qual no s’havia publicat res fins eixe moment i era una qüestió sobre la qual podia investigar bastant i sobretot perquè es prestava a l’anàlisi del dret comparat”, ha destacat Manel Pastor.

Pots escoltar aquesta i altres declaracions en el programa Ocupa’t de Ràdio Universitat  fent clic ací.

Aquest jove llicenciat va fer les pràctiques de la carrera al despatx d’advocats Garrigues, i actualment està contractat. A les persones que estan acabant els estudis o que no troben faena els dóna un missatge esperançador: “Que en cap moment no paren d’actualitzar-se en relació amb els coneixements de la carrera. El dret canvia molt ràpidament. És molt important que quan arriben a una empresa estiguen totalment actualitzats. I després que tampoc no desesperen, que si a Espanya no hi ha treball, que no es pensen d’anar-se’n a l’estranger”.

Manel Pastor i Vicent durant el lliurament del 16é Premi Estudis Jurídics Universitaris Professor Manuel Broseta. Foto: Fundació Professor Manuel Broseta

Sobre el significat del premi aconseguit, Manel Pastor destaca: “El premi representa la culminació de molts anys de treball dur, però sobretot el pas i l’entrada al món professional, perquè mentre que en la carrera els coneixements es veuen d’una manera un poc superficial, aquest premi m’ha permés aprofundir en un tema concret que forma part de la pràctica diària del dret”.