38 medalles universitàries en atletisme

Foto: Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat

REDACCIÓ. La Universitat de València ha resultat vencedora en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari d’Atletisme, celebrat a la Universitat Jaume I de Castelló, en el qual han participat totes les universitats valencianes. Els atletes de la Universitat han obtingut trenta-huit medalles, cinc més que en l’edició de l’any passat. Són díhuit d’or, dotze de plata i huit de bronze.

Ràdio Universitat, en el programa El temps dels esports, ha entrevistat el seleccionador del conjunt d’esportistes de la Universitat, Jesús Sanchis. Pots escoltar l’entrevista completa fent clic ací.

“La veritat és que esperàvem aconseguir medalles, però trenta-huit són cinc més que l’any passat”, ha destacat Jesús Sanchis, qui apunta que el mèrit és dels esportistes, “de la qualitat que tenen, de l’esforç que fan en els seus clubs”. Cal destacar que la majoria d’elles i ells formen part de clubs de la Comunitat Valenciana. La Universitat té les escoles, on s’entrenen un grup d’uns catorze o setze estudiants, en un centre de Burjassot i un altre de Blasco Ibáñez, però la resta d’esportistes pertanyen als seus equips en diverses ciutats i pobles valencians i estan agrupats en l’equip d’atletisme de la institució.

La Universitat de València, amb 42.084 punts, va aconseguir la primera posició del podi en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari d’Atletisme, que es va celebrar els dies 19 i 20 d’abril, seguida de la Universitat Politècnica, amb 21.818 punts, mentre que la Universitat d’Alacant, amb 16.009 punts, va ocupar la tercera posició.

Les primeres medalles d’or van arribar de la mà d’Iván Martínez en 100 metres llisos, Enrique González en 400 m, Adrià Calatayud en 10.000 m, Rubén Ortiz en longitud, Miguel A. Sancho en altura, Jorge Gimeno en triple, l’equip de 4×100 m (Rafael Rico, Miguel A. Sancho, Enrique González i Iván Martínez), Andrea Fos en 400 m, Andrea Salvador en 1.500 m, Irene Espí en 5.000 m, Paula Fuertes en 100 m, Nayade Luján en 400 m, Paula Escriche en longitud, Cristina Ferrando en altura i triple, María Sánchez en perxa, l’equip de 4×100 m (María Martín-Sacristán, Paula Fuertes, Andrea Fos i Cristina Castellar) i el de 4×400 m (Diana Fuster, Irene Espí, Laura Sanz i Ana March).

Les dotze medalles de plata van ser per a Cristina Castellar en 200 m, Mirian Gregori en 800 m, Ana March en 1.500 m, Beatriz Ferrando en altura, Paula Orts en perxa, Roxana Martínez en disc, Silvia López en javelina, Iván Martínez en 200 m, Alberto López en 1.500 m, Jordi Felip en pes, Pau Sisternas en martell i l’equip de 4×400 m (Carlos Martín-Sacristán, Albert Sangil, Alberto López i Ferran Aguilar).

Pel que fa a les huit medalles de bronze, les van aconseguir Laura Sanz en 1.500 m, Verónica Aliaga en 5 km marxa, Ivonne Agustín en altura, Alba Almenar en pes, María Sánchez en javelina, Rafael Rico en 200 m, Albert Sangil en 1.500 m i Sergio López en 110 metres tanques.

Verónica Aliaga, a més, va aconseguir la marca mínima en la disciplina de marxa per a participar en el Campionat d’Espanya Universitari, el qual tindrà lloc a Càceres el mes de maig.