Hui dijous i demà divendres, les novetats editorials de la Universitat a la Fira del Llibre

REDACCIÓ. Publicacions de la Universitat de València (PUV) presenta tretze novetats a la Fira del Llibre, instal·lada als Jardins de Vivers. Hui dijous 2 de maig, a les 18 hores, a la Sala Museu 1, l’exalcalde de València Ricard Pérez Casado presentarà Viaje de ida. Memorias políticas, 1977-2007. Demà divendres es presentaran les tres novetats de Ciència.

En l’acte de hui està previst que intervinguen Antonio Ariño, vicerector de Cultura, Igualtat i Planificació; Joan Romero, catedràtic de Geografia Humana; i l’autor del llibre.

Les novetats de Ciència arriben a la Fira demà divendres 3 de maig, a les 19:30 hores, a la Sala Museu 1. Són: Biotecnología en el menú, de José María Seguí Simarro, llibre que analitza els mites i llegendes sobre els aliments transgènics i aporta arguments amb rigor científic; Devots i descreguts, d’Adolf Tobeña, una publicació que tracta les bases biològiques de la creença religiosa; i La nostra biosfera, de Ramon Margalef, una obra que presenta opinions, experiències i visions de l’autor sobre com la naturalesa produeix, desenvolupa i dirigeix la vida. Hi intervindran: José María Seguí Simarro, professor de Biotecnologia de la UPV; Adolf Tobeña, catedràtic de Psicologia Mèdica i Psiquiatria de la UAB; Rosa Miracle, catedràtica d’Ecologia de la Universitat de València; i Jesús Navarro, professor d’investigació de l’IFIC.

En el conjunt de les obres que presenta Publicacions de la Universitat hi ha títols sobre periodisme, història, ciència, geografia o política. La institució ha programat cinc actes al llarg de tota la Fira per a difondre la seua oferta editorial.

El que llig l’estudiantat

En el programa A fons cultural de Ràdio Universitat  gent de peu i estudiants i estudiantes conten els seus hàbits lectors. Pots escoltar-lo fent clic ací. També es poden conéixer els motius del fet que Espanya continua a la cua d’Europa en índexs de lectura o les preferències idiomàtiques de l’estudiantat entrevistat.

Alba, estudianta de tercer de Magisteri, de vint anys, en l’especialitat en Llengua Anglesa; Carles Pérez, estudiant de Magisteri, especialitat en Educació Primària, mestre d’anglés; i Jenni, de vint-i-un anys, estudianta de Dret, expliquen si coneixen la Fira del Llibre, quan lligen, si ho fan per obligació, quan compren més llibres o si consideren la lectura important i per què.