“El golf és un esport poc conegut perquè el nombre de camps públics a Espanya és molt reduït”

REDACCIÓ. La pràctica del golf ha augmentat entre l’estudiantat de la Universitat de València i, a més, en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari (CADU) els esportistes de la institució van obtindre dues medalles en aquesta disciplina. Més enllà de tòpics i idees preconcebudes, José Campos, director i entrenador de l’equip de golf de la Universitat, i director del Servei d’Educació Física i Esports d’aquesta, ens explica les claus del golf.

“És un esport que enganxa. Entre les activitats del Servei, ha tingut un èxit increïble. El nombre de persones que s’inscriuen en el nostre programa d’iniciació al golf cada volta és major”.

El programa El temps dels esports de Ràdio Universitat, dedicat a conéixer l’actualitat esportiva de la Universitat, ha entrevistat en profunditat José Campos, qui ens dóna les claus d’aquest esport, explica les formes de practicar-lo, els motius del perquè no ha triomfat com altres esports, o com es practica a la Universitat. Pots escoltar l’entrevista fent clic ací.

Sobre la situació a Espanya, José Campos assenyala que “el golf és un esport poc conegut perquè el nombre de camps públics a Espanya és molt reduït respecte a altres països. En el nostre cas, només un deu per cent dels camps són públics”, apunta l’expert, qui matisa una visió molt estesa sobre aquesta activitat: “Hi ha una imatge del golf que és molt elitista”. Per què? El preu. A Anglaterra una persona que vulga jugar al golf pot fer-ho pagant sis lliures. “A Espanya, per exemple a la Comunitat Valenciana, cal abonar entre trenta i huitanta euros”, diu.

Respecte a la projecció futura d’aquest esport, el director de l’equip de golf de la Universitat apunta que al futbol es pot jugar en qualsevol lloc i per tant és un esport accessible; o que les carreres han tingut èxit perquè la gent hi ha tingut accés lliure. “Per contra, en el golf les instal·lacions no són accessibles. Fa falta construir més camps de golf, però no privats, públics”. No obstant, construir un camp de golf és molt costós, i hi ha qüestions mediambientals que són molt importants, com ara el tema de l’aigua que necessiten. “Si no s’utilitzen aigües residuals, no s’aprova el projecte. Ara, en una situació de crisi, per qüestions econòmiques eixe tipus de projectes no van endavant, però, per exemple, la Comunitat Valenciana té capacitat per a promoure aquest tipus de turisme i donar més oportunitats a la gent que vol practicar aquest esport”, destaca José Campos.