Els joves, motor del canvi social

Foto: RTVE.

REDACCIÓ. “Jo sí que crec que hi ha eixides per als joves. Ells són els protagonistes del futur”. Alberto Croce, educador i creador de la Fundació SES (Sostenibilitat, Educació i Solidaritat), dedicada als joves amb risc d’exclusió, va impartir a la Nau la conferència Joves sense eixida? Estratègies per afrontar la crisi: l’actoria social juvenil.

Alberto Croce.

Els protagonistes del canvi social, o un dels col·lectius principals, seran els joves. Grups organitzats conscients del que ocorre i amb voluntat de canviar. Aquest seria el resum de la intervenció d’Alberto Croce, mestre argentí convençut del poder de l’acció col·lectiva. Per a això va proposar que una de les primeres qüestions és saber què està passant. “El que estan vivint els joves no és una crisi, és un saqueig. Està funcionant bé la intenció de grups molt minoritaris d’intentar fer creure a la gent que ells són els responsables del que passa”. “Els joves han de desinculpar-se del que ocorre”, diu Croce.

El programa Ocupa’t, de Ràdio Universitat, ha entrevistat Alberto Croce. Pots sentir la peça fent clic en aquest enllaç:

“Una vegada pren consciència de la realitat, el jove ha de veure què es pot fer”. En la nostra societat el sistema financer és molt responsable, controla l’opinió pública, diu com i per on es viatja, inclús el que es pot pensar. Un primer pas és la indignació, i després l’organització. Com a tercer pas, el fundador de SES proposa la política. “La ferramenta que tenen els pobles per a enfrontar-se a tot açò és la política. Em diran que els partits polítics no funcionen, que estan corruptes i que podien fer-ho millor… Però fins ara són l’única ferramenta”. Els que n’hi ha, o de nous.

La Fundació SES té catorze anys i treballa amb joves amb dificultats, sobretot de caràcter socioeconòmic, un fet que repercuteix en tots els ordres de la vida, fins i tot en la seua salut.

L’acte en el qual va participar Croce estava organitzat per l’Associació de Professionals de Joventut de la Comunitat Valenciana i el Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana.