Amb l’ull en la diana

REDACCIÓ. El tir amb arc és un esport poc practicat. No obstant, els qui el segueixen asseguren que crea passió. A la Universitat de València es practica, i no sols això: l’equip de la institució acadèmica va aconseguir un or en aquesta disciplina en el darrer Campionat Autonòmic Universitari, celebrat el passat mes de març.

José María Latorre, un dels integrants del conjunt universitari, explica en què consisteix aquesta disciplina: “És un esport de precisió. Tenim dues temporades, segons l’època de l’any i les condicions climàtiques: a sala i a l’aire lliure”, diu. De les dues modalitats, la de l’aire lliure és la variant olímpica. Consisteix a disparar a setanta metres sobre una diana d’un metre vint per un metre vint. La puntuació es fa d’acord amb la proximitat al centre de la diana.

“És un esport olímpic que no està molt arrelat en el nostre país. Hi ha poquets clubs i pocs llocs on practicar aquesta disciplina”, ha destacat el membre de l’equip de la Universitat de València. A Corea, com a cas contrari, aquesta pràctica es pren com a esport nacional.

En el programa de Ràdio Universitat El temps dels esports  pots escoltar una extensa entrevista a José María Latorre.

A pesar de no ser un esport majoritari, la pràctica del tir amb arc és prou seguida a la Universitat de València. “Hi ha gent que dóna els cursets, altres que els fan un dia o dos; i tenim gent universitària que està competint a nivell autonòmic”, apunta l’integrant de l’equip que va obtindre un or en aquest esport en el Campionat Autonòmic Universitari.