La Trocamba Matanusca, música d’arrel d’Europa de l’Est des de la Vall d’Albaida

REDACCIÓ. La Trocamba Matanusca és un grup que fa música basada en les arrels de la tradició popular d’Europa de l’Est i versiona altres bandes de la resta del continent. Aquesta formació es va poder escoltar el passat 2 de maig en el Festival de Música Ara Sona, el qual comptava amb la col·laboració del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.

El grup va omplir d’alegria el Teatre Tívoli de Burjassot, en un dia on també van actuar Pep Botifarra i la Banda UM Santa Cecília de Canals. Els ritmes balcan, klezmer i gypsyfan fan de la música de la Trocamba Matanusca sinònim de festa i diversió.

Els membres del grup són de tres pobles de la comarca de la Vall d’Albaida: Ontinyent, Sant Rafel i Agullent, i van començar el seu camí com a formació musical l’any 2009. “El nostre nom vol transmetre ball i alegria”, expliquen.

En el programa Camden  de Ràdio Universitat, dedicat a descobrir i conéixer grups valencians, pots escoltar una extensa entrevista amb alguns membres d’aquesta formació.

La banda està formada per dotze músics: Tanyo (bateria), Satorres (baix), Cesc (guitarra), Patxi i Pau Romero (percussions), Mario i Ernest (trombons), Pau Sanchis (trompeta), Kiko (saxo), Óscar (clarinet) i Pau Barberà i Esteve Ribera (acordió).

Pots consultar més informació sobre aquest grup o escoltar les seues cançons en la seua web.