El busseig, una altra forma de percebre la mar

A.H. Observem la mar des de la perspectiva de la vora, quan ens banyem o passegem; des de lluny, com a paisatge; o des de dalt, quan la naveguem o la sobrevolem. Una altra perspectiva de la mar, potser la més pròxima, és el busseig. Mario Morales, instructor d’aquest esport en els novedosos cursos d’aquesta pràctica que ofereix el Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat, ens explica què cal per a bussejar fins a díhuit metres de fondària.

“És un esport que enganxa molt. Tal volta són les sensacions. Una vegada el proves, no hi ha molta gent que es tire enrere”, detalla Morales. Però… què podem trobar a la mar? “A Calp (on es fan els cursets) et pots trobar polps, morenes. L’última vegada que vam fer la immersió un peix lluna, un peix de la família de les rajades i tremoloses… En general, trobem vida mediterrània i fons de coral”, ha destacat l’instructor dels cursets de la Universitat de València a Ràdio Universitat.

El curs que ofereix la Universitat és d’iniciació, fins a díhuit metres de fondària. No obstant, com diu aquest expert, “a partir dels cinc, i fins els díhuit metres, és on més vida se sol veure”. La zona triada, el litoral de la Marina Alta i Baixa (Xàbia, Calp, Altea…).

Pots escoltar l’entrevista completa a Mario Morales en el programa El temps dels esports de Ràdio Universitat fent clic ací.

Una altra opció que poden triar els estudiants i les estudiantes de la Universitat per a saber si els agradarà o no el busseig és fer un bateig de busseig. Consisteix a provar durant un dia (un matí o una vesprada) aquesta activitat esportiva. Els monitors preparen la immersió, sempre acompanyant la persona interessada, i ja es pot, així, visitar el món aquàtic. Com a requisits cal saber nadar, tindre setze anys i un certificat mèdic que acredite que l’interessat o interessada pot submergir-se. El curs comença en piscina, després a la mar, amb un metre i mig; i finalment, a mar oberta.

Un altre aspecte important és el material necessari per a bussejar. Són uns equipaments cars, recorda Mario Morales, qui, no obstant, apunta: “Nosaltres facilitem el material. La persona interessada només ha de dur el banyador, les xancles, la tovallola i les ganes”.

Activitats de juny i juliol

D’altra banda, ja estan obertes les inscripcions a les activitats que es fan els mesos de juny i juliol des del Servei d’Educació Física i Esports. Pots consultar-ne l’oferta clicant en aquest enllaç.