Oberta la matrícula als 21 cursos de la XXX Universitat d’Estiu de Gandia

Presentació de la edició XXX de la UEG.

REDACCIÓ. Aquest mes s’ha presentat  la trentena edició de la Universitat d’Estiu de Gandia, que enguany porta com a lema Europa. Realitat o ficció. Problema i solució i que es desenvoluparà a Gandia del 15 al 24 de juliol. Aquesta edició de la UEG es presenta com un espai per a reflexionar sobre la idea d’Europa com a possible eixida de la complexa situació que s’està vivint actualment. Cal caminar cap a una major integració o cal dissoldre la idea d’Europa tal com va estar concebuda? Aquestes són les principals preguntes que vertebren la UEG d’enguany.

La nova edició inclou 21 cursos de 20, 15, 12 i 10 hores que es podran convalidar per crèdits de lliure elecció, alguns dels quals comptaran amb el reconeixement del Servei de Formació Permanent. Els cursos es divideixen en dos blocs. Un primer bloc que tracta d’analitzar la idea d’Europa des de la cultura, la història, la llengua, els drets humans, la universitat, el mercat laboral, el dret o la política; i un altre bloc de temàtica diversa que respon als diversos sabers i inquietuds dels alumnes, on es troben cursos dedicats a la pediatria, l’envelliment actiu, el llenguatge igualitari o el patrimoni de la salut, entre altres.

La matrícula dels cursos començà el passat dijous 23 de maig i s’allargarà fins el diumenge 7 de juliol. Es podrà formalitzar a través de la web del Centre o bé a les instal·lacions de la Universitat de València a Gandia al carrer Tossal 8.

Quant a les activitats obertes, com ja és habitual, s’ha programat un cicle de taules redones que es realitzaran a les 20 hores a la Casa de la Marquesa i on es parlarà de la crisi dels valors democràtics, del cinema europeu, la situació de la Comunitat Valenciana en una Europa en crisi, o l’empresa valenciana en el context actual. Mentre que, a partir de les 23 hores i al jardí de la Casa de la Marquesa, el protagonisme el tindran el teatre, la música i el cinema. El teatre vindrà la primera nit de la mà de la Companyia Escena Erasmus, que representarà l’obra Els viatgers, en la qual participen fonamentalment estudiants europeus. També hi haurà moments per al cine, les nits del 17 i 18 de juliol, amb la projecció de La gran ilusión, de Jean Renoir, i de London River, de Rachid Bouchareb. Al seu torn, la música serà la protagonista de les nits del 19, 22 i 23 de juliol. La primera nit es dedicarà a retre homenatge a Estellés amb l’espectacle de poesia i música Estellés de mà a mà. Les altres dues nits seran per a les músiques del món amb els sons del bluegrass de Pilgrims i el blues del Sàhara d’Aziza Brahim, respectivament.

Més informació:

• Pdf del programa dels cursos i les activitats paral·leles
  • Paraules del director
  • Informació sobre les beques