Estudiar a la biblioteca o a casa?

REDACCIÓ. Finalitzen les classes i han començat els exàmens de la primera convocatòria del segon semestre. Són moments de nervis i tensió, però també de planificació i de constància. Els llocs on estudiar (a la biblioteca o a casa); amb companyia o sense; concentrant l’esforç en uns pocs dies o repassant; i l’alimentació que se segueix. Són algunes de les situacions que aquests dies viu l’estudiantat de la Universitat de València.

“Anem a la biblioteca a estudiar, i així els companys estem junts i ens podem ajudar”, destaca un estudiant en declaracions al programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat. “Jo vaig a la biblioteca perquè a casa em distrac a muntó, i allí estudie per obligació”, apunta una estudianta, mentre que una tercera persona parla d’un lloc diferent a casa o a la biblioteca: una vivenda diferent de la pròpia, en aquest cas la dels seus pares, on estar sola.

Per a qui opta per la biblioteca, un any més la Universitat ha posat a l’abast de l’estudiantat un horari especial d’obertura extraordinària de les biblioteques que es prolongarà fins el 13 juliol, per tal de facilitar l’estudi. A més, com ve sent habitual, tres biblioteques, una en cada campus de la institució acadèmica, obrin les 24 hores

Sobre aquest tema, Daniel González, delegat del rector per als Estudiants, ha destacat a Ràdio Universitat el següent: “És un esforç per part de la Universitat perquè aquells estudiants que estudien per la nit puguen continuar estudiant, i és un esforç perquè hi ha altres universitats que no han fet eixe esforç. Crec que, per tant, l’obertura l’hem de posar en relleu”.

El programa Caleidoscopi ha dedicat un extens reportatge a tractar les situacions que viuen els estudiants i les estudiantes durant aquests dies i com organitzen el seu temps. Pots escoltar el programa fent clic ací: http://mediauni.uv.es/2797.

Però… quines són les tècniques, com organitzen els estudiants el seu temps d’estudi intensiu? Hi ha de tot un poc. Gent que estudia diàriament unes hores; altres que esgoten les últimes hores perquè poden ser decisives; o gent que decideix no presentar-se per a concentrar els esforços en menys proves de les que podria fer. Concretament, els exàmens d’aquesta primera convocatòria del segon semestre han arribat així que han acabat les classes, sense un període de descans per a preparar-los millor, com en la primera convocatòria van representar les festes de Nadal.

Alimentació

Juan Carlos Moltó, professor de Nutrició i Bromatologia de la Universitat de València, insisteix en l’alimentació durant aquest període: “En el cas que hi haja tendència a menjar massa, allò recomanable seria tindre a l’abast fruites fresques, apetitoses, per a evitar el consum d’altres aliments que no tenen interés nutricional com ara els brioixos o esnacs. I per una altra banda, pot ocórrer que es perda l’apetit. Així, hi ha aliments que són suficientment apetitosos i complets com ara derivats lactis i fruites, o sucs”.

En qualsevol cas, els experts recomanen coses molt lògiques, però que no sempre se segueixen, com ara descansar i relaxar-se de manera periòdica; hidratar-se i menjar prou; i fer una dieta rica en vitamines B i E.

Aquests dies l’estudiantat s’ho juga al tot o al res. Hi haurà, no obstant, la segona convocatòria d’exàmens, entre el 24 de juny i el 12 de juliol.